den cuurent av dioden klämman krets

E

EDA_hg81

Guest
Kretsen är såsom bifogade bilderna. Eftersom dioden är en praktisk diod, jag undrar hur denna krets kan leverera 200mA för dioden när dioden bedrivs. Stort tack på förhand.

Jag är inte säker på din fråga. Peak ström beror på frekvens och värde av C och R.

[SIZE = 1] ---------- Post läggas till 01:15 ---------- Tidigare inlägg var 01:12 --- ------- [/SIZE] [/COLOR] Jag confunsing med DT i ekvation dl = (C x dV) / dt är dt = RC eller dt = något annat?

Eftersom du inte har några värden för alla komponenter är det generella svaret ja. Om spänningen ökar är tillräckligt snabb, bör det kunna leverera 200mA och mycket mer.

Ledsen för forgeting att ge värdena. Locket är 100nF, motståndet 100k och dioden är BAS16XV2T1G. för Cap att snabbt belasta dV, är ekvationen som: dV = (I x dt) / C, och dt = RC, så dV = I x R tror du att det är anledningen till att värdet på R är 100k? Tack.

Tack. Jag vet varför borde använda 100K motstånd är det för "Storleken av R och C är valda så att är stor nog att se till att spänningen över kondensatorn inte befriar kraftigt under diodens" Non bedriva "intervall" [url = http: / / en.wikipedia.org / wiki / Clamper_ (elektronik)] klämman (elektronik) - Wikipedia, den fria encyklopedin [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back