Design av ett OTA i undertröskel

S

s_babayan

Guest
Dear allt jag tänker att simulera en ultralåg effekt OTA i under tröskelvärdet region 0.18u CMOS-teknologi men resultaten simulering är inte så bra jag har hört att Bsim3 modell i Hspice stöder inte undertröskel region? någon vet exakt vilken modell som är approperiate? eller om du har dess bibliotek skulle du plz dela det med mig också "Hälsningar, Samaneh

Du kan kontrollera spice-modell-filer ger av gjuteriet för att kontrollera hur väl under tröskelvärdet regionen modelleras. Jag tror i 0,18 och utanför under gränsvärdena är väl modelleras som det behövs för läckage uppskattning.

[Quote = elbadry] Du kan kontrollera spice-modell-filer ger av gjuteriet för att kontrollera hur väl under tröskelvärdet regionen modelleras. Jag tror i 0,18 och utanför under gränsvärdena är väl modelleras som det behövs för läckage uppskattning. [/Quote] Hej, hur man bekräftar att med endast en modell fil? Jag använder en 0.6um process

Bsim3 är bara inte särskilt noggrannhet vid övergången området från under gränsvärdena för stark inverstin område. Men i de flesta fall, beror problemet eventuellt från din design. Jag föreslår: 1) som Elbadry sa, med gjuteri uppgifter för att bekräfta hur väl enheten modelleras om necessay med EKV modell. 2) kontrollera kretsar, bias det i verkliga under tröskelvärdet region i stället för i övergångsperioderna området.

Kanske bör du kontrollera din design inte misstänka Bsim3 modellen.

Sedan februari 2011 det kommer att finnas tillgänglig på JSSC utformning metod Hänvisar under tröskelvärdet Voltage, är dess DOI 10.1109/JSSC.2010.2092997

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back