diskret Fouriertransform grunderna

N

nittinsharma80

Guest
Hej vänner, kan vissa kroppen leda mig till en tillräckligt bra bok / länk där jag kan hitta DFT relaterat material som förklarar grunderna med tillräckligt exempel osv. Hälsningar

DFT avser stilar hårdvara utformning främst genom att lägga till hårdvara som minskar komplexiteten testet generation. Några av de DFT tekniker är FullScan BoundaryScan, FullScan-TestBus, Inbyggd självtest (BIST) etc. Du kan referera till dessa för att lägga till din kunskap. Den ena är en standard och andra bifogade filen är ett tekniskt papper.

Hej, jag är ny DFT, kan vem som helst skicka docs / länkar / pdf: er i samband med DFT tekniker. Inte kan hitta tillräckligt med resurser från nätet. Hjälp behövs om detta. Hälsningar Chandhramohan chandhramohan@gmail.com

Jag börjar en webbplats för att samla DFT resurser på webben. Det finns några bra inledande material på Stanford CRC hemsida om du följer länkarna till 'kurser' och leta efter kursen åhörarkopior. http://www.design-for-test.com

HI.I tänker i DFT, är det viktigaste vi kan skapa en stabil prov vektor. Också förkorta testet timing är viktigt. Men nästan, en hänvisning berättar alltid för oss om några enkla princip som hur man sätter genomsökning med minne eller gated klockan eller asynkron återställning. Men jag vill veta hur man skapar en bra test vektor som kan upptäcka mer precisly i vår produkt?

Dessa dokument är mycket bra, tack, jag tror när du har läst dem övningen kan du göra några test med Synopsys eller kadens.

Jag vill hämta JTAG_testability.pdf, men jag dont har poäng. Jag är en ny medlem.

jag använder DC comiler att göra DFT, men handboken för Synopsys om DFT är inte helt klart, så jag studera DFT verkar svårt, kan någon dela vissa skript för DFT som används i DC kompilator?

jag använder dc comiler att göra DFT, men handboken för Synopsys om DFT är inte helt klart, så jag studera DFT verkar svårt, kan någon dela vissa skript för DFT som används i DC-kompilator? [/ Quo kan du hitta några tips i solvnet.

I allmänhet kan du använda verktyget för att skriva BIST HDL-kod. i MBIST arkitektur eller av andra DFT verktyg för att göra detta arbete åt dig. vad du behöver göra är att få precis minnesinformation för Memory och modell för DFT. Efter generera kod för mbist, behöver du bara göra är att bekräfta den genererade koden efter att integreras i din design. BR Cheelgo

Du kan hänvisa (1) Digital systemkonstruktion tester och testbara design (Abrahmvicci) (2) DFT för inbyggda Memories.

var kan få boken Digital systemkonstruktion tester och testbara utformning hälsningar,

hi: dokumentet länken nedan webbplatsen verkar inte vara tillgänglig nu. är någon som har laddat ner filen dela med oss? tack! [Quote = xiexie57] materialet h ** p :/ / beethoven.ee.ncku.edu.tw / TestLab / kurs / testing_course / kurs / [/quote]

Hej, För en god förståelse för DFT du bör läsa boken Design för Test för digital IC: s och inbyggda kärnsystem av Alfred L. Crouch. Prentice Hall.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back