diskret Fouriertransform grunderna

Vi behöver DFT för utan det, det är mycket svårt att testa en typisk IC tillräckligt för att garantera en anständig avkastning - mycket av kretsen är inbäddad i en sådan grad att det skulle ta många, många funktionella mönster för att kunna upptäcka fabrikationsfel. Design-for-test underlättar effektiv testning av elektroniska enheter och styrelser ... John för DFT diskussion / info gå till: [url = www.dftdigest.com] DFT Digest [/url] [url = www.dftforum.com] DFT Forum [/url]

Hej, vänligen se den bifogade filen, om du letar efter "Design för testbarhet". Om du behöver mer information, tveka inte att kontakta mig. Hälsningar, N.Muralidhara CRL-BEL

kära mani .... kontrollera detta ppt .... det kommer att ge dig bra uppfattning om grundläggande DFT ...: D: D: D

extra kretsar ingår i design för att underlätta dess testas efter tillverkning, att veta om dess avkastning ...

thank u men jag dont har nog med plats så jag skriver detta och kolla min poäng igen

Hej, var det redan skrivit men kan hitta en hel del material på supportwebbplatsen av de stora EDA bolagen om ditt företag eller UNI har en tillgång till websupport. För mentor är det här: http://supportnet.mentor.com/ Har kul.

Kan Någon har någon referensdokument / link som har levande exempel på hur du sätter avsökningskedja manuellt i Gate nivån netlist. Jag har inga Synopsys / Cadence verktyg tillgång för att föra in scan-kedjan i min design som DFT kompilator. Tack!

[Quote = sparc] DFT avser stilar hårdvara utformning främst genom att lägga till hårdvara som minskar komplexiteten testet generation. Några av de DFT tekniker är FullScan BoundaryScan, FullScan-TestBus, Inbyggd självtest (BIST) etc. Du kan referera till dessa för att lägga till din kunskap. Den ena är en standard och andra bifogade filen är ett tekniskt dokument. [/Quote] Hur att utvärdera FFT?

Kan någon förklara hur man ser på JTAG vågformer t.ex. JTAG timing? vilket material som helst som har en vågform baserad förklaring?

[Quote = swainayas] lab1-5 [/quote] det är mycket bra, tack för att dela ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back