DRC kränkning: kontakter måste ingå i Met1

C

crystal

Guest
It's my 1st tid på layouten och när den är avslutad, jag fick det här felmeddelandet genom att köra DRC:

"Fel Alla kontakter måste ingå i metall 1"

Om man tittar på layouten inträffade fel på alla platser där det finns en kontakt skikt på
1.poly & met3 lager
2.lla & met5 lager

Vem som helst kan upplysa mig?

Wygląda na to, że każdy pomysł na biznes jest dobry. Tym razem firma Sony zapowiedziała, że pracuje nad kartą pamięci typu microSDXC Class 10 o pojemności 64 GB. Nowa karta ma nosić oznaczenie SR-64HXA i dopisek "Premium Sound". I to właśnie ten dopisek zagwarantować ma dopływ gotówki dla firmy Sony. Jak zapewnia producent, karta SR-64HXA podczas o...

Read more...

Sätt rektanglar metl1 omfattar kontakter, oavsett var felet är.Felet kommer att gå.

Kontrollera tht kontakter är täckta med respektive lager.
Till exempel via 1must täckas med både metall 1 (ned ozonskiktet) och metall 2 (översta skikt).Hälsningar
Mahendra

Varje kontakt måste täckas med sina respektive metall eller metaller för att anslutningen ska vara giltigt.Och denna metall måste överlappa kontakt eller via.
Vissa tider när u ansluter en lägre nivå metall till högre metall alla mellanliggande metaller och vias måste läggas till.Även om ett skikt saknas Kongo kränks.
Ex: Anslut 2 metall mot metall 5.
metal2 via2 metal3 via3 matal4 VIA4 metal5.
OBS: Alla metaller måste överlappa respektive vias.minsta överlappning bestäms av gjuteriet.

Kom tillbaka om felet inte klar.

forts bör alltid omfattas av metal1.
anslutningsstatus b / w poly och metal1 eller diff och metal1 är alltid genom forts.

Likaså via1 b / w M1 n M2 och så vidare ....

Alla kommentarer är uppskattade och jag har fixat de flesta av de problem som nu.Jag har rent DRC men när det gäller utvinning, uppstår detta fel:

"Kan inte matcha terminal svarar för NHP ivpcell TSMC018"

Vad betyder det?Felet inträffar alls poly skikt som bildats transistor.

HI
Detta är Siva
Kontakten bör täcka genom metal1 visst avstånd från varandra på alla sidor där u got this error.

ok u har några tvivel frågar mig via denna webbplats

Hälsningar
P.sivakumarTill efter 14 minuter:Hej
Detta är Siva
DRC Regler ges av fab så att vi kan klara Demokratiska republiken Kongo kränkningar men lvs kränkningar genereras på olika sätt för designer till designer. Enligt vad jag vet u har obalansen mellan terminaler (noder) mellan schmatic och layout.So plese kontrollera ur logwindow och kontrollera ur schmatic noder och layout nodes.If u got any netto obalans sedan koppla den särskilda nät som krävs för ett nät som är enligt schmatic design.

Siva,
Nej, jag talar om utvinning och inte LVS här.Extraktion misslyckas med ovan fel och ingen fil som genereras.

respektive via måste naot endast täckas med metaller utan även det bör finnas någon minsta förlängning på alla sidor.

Till exempel Via12 måste vara helt täckt med metall-1 och metall 2 och det bör finnas minst förlängning av M1 och M2 anges av Demokratiska republiken Kongo regler. (Vanligen dess cirka 0,01 um)

Vijay

kontrollera definitionen av MOS utvinning.
Du kan behöva ange några speciella skikt för att extrahera speciella mos.

Dess beror på konstruktionen regler som skapats av din gjuterier ....

Det måste finnas metaller BIFOGAD din via annan anslutning "via" brukar gälla ...

Metal1 skall bifoga kontakt metal2 för via1, metal3 för via2 ...
Öppna din DRM på "Kontakt".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back