Engine Control Unit (ECU) med dsPIC33F

H

hameeds01

Guest
Hej killar, gjorde jag en Universal enhet Engine Control (ECU) med dsPIC33F utrustad med DSP Engine, kan det köra ett Bensin 1,2,3,4,6,8 cylindrig motor. det kan också stödja VTEC / VVT, + många fler förväg funktioner Ta en titt på det http://www.youtube.com/watch?v=QJekC7DcIqk Hälsningar Asad

Skönt nu har vi ECU, vi bör få resten av cylindrar och andra delar och vi kan köra. :-D Mycket bra jobb, andra version om fortsätter SMD kommer att ha endast en PCB och kommer att vara mindre för att. ;-) Very nice. Vad Thise lysdioder säger?

Trevlig nu har vi ECU, vi bör få resten av cylindrar och andra delar och vi kan köra. :-D Mycket bra jobb, andra version om fortsätter SMD kommer att ha endast en PCB och kommer att vara mindre för att. ;-) Very nice. Vad Thise LED säger?
Japp ur rätt man men problemet är att jag är bara en hobby jag inte har något SMD PCB Fabrication anläggning. Lysdioder visar status för Fuel Insprutare, tändspolar, IAC position, VVT, avluftningsventil, bränslepump, kylfläkten etc

Congrats! Detta är bra. Finns det någon standard för att kommunicera med sensorer i motorn? Jag var faktiskt ser fram emot att mappa min motor. Finns det några fastställda standarder? Om "Ja" av vilken myndighet / organisation det görs? Hälsningar Gopi

Grattis! Detta är bra. Finns det någon standard för att kommunicera med sensorer i motorn? Jag var faktiskt ser fram emot att mappa min motor. Finns det några fastställda standarder? Om "Ja" av vilken myndighet / organisation det görs? Hälsningar Gopi
Ja u kan mappa om Stock ecu bränsle kartor med över skriva EEPROM för att u måste ta bort ur lager ECU EEPROM eller u kan göra via OBD2 KAN porten med hjälp av någon form av särskild utrustning

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back