Förbryllande frågan om Maxwell bidrag / ansökan!

E

electronics_kumar

Guest
i elektromagnetism .. vi har fyra Maxwell ekvationen ... den första kommer från Faraday lag sekund från amphers lagen tredje och fjärde kommer från Gauss lag .. allt arbete utfördes av respektive grundarna så varför ska alla vara kallas som Maxwells ekvationer ... om han gjorde betydande bidrag eller inte ..... Jag förbryllad

Vad jag minns är att Maxwell verkligen använt lagar från andra, men dessa vi alla den statiska situationen. Maxwell tog dem och uttryckte dem i dynamiskt sätt.

Från vad jag minns, är termen av förskjutningen strömmen i Ampere lag på grund av Maxwell.

Ja, och vi bör inte underskatta betydelsen av denna förskjutning ström. Annars kommer vi inte kunna förstå strålning.

Yes.The 4 ekvationer är från olika personer, men Maxwell var den som bevisade att en relation fanns mellan de kvantiteter som equations.Moreover om dessa ekvationer lösas för dielektriskt medium, då vågekvationen erhålls också tydligt visar att elektromagnetiska vågor rör sig med hastighet light.This är där Maxwell fick target.The permittiviteten (epsilon) och magnetisk permeabilitet (mu) var före Maxwell inte är relaterade till varje other.but Maxwell visade att hastigheten för EM vågor är c ​​= 1/squareroot (mu * epsilon).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back