K
kevinj
Guest
Detta är en krets från mini * kretsar.Du kan få någon fas från 0 grader till 180 grader genom att 0V till 15V vid kontroll ingång.Sätt din signal på ingången och det blir fasen förskjuts vid produktionen.Enheten fungerar från 700MHz to 1GHz.
De svarta saker varaktorer (inte säker på vad serien är) men de kan operera från 0V till 15V.
Den blå saker med den röda pricken är induktor (8nH).
Det finns motstånd (202 märkning)
Mössa är små.
Frågor: Det finns 2 transformatorer, varför?Varför inte bara 1?Är de baluns?Vet någon hur denna krets fungerar?
Lindningarna är alla i samma riktning.Det förhållandet är 4:4.
I den första bilden finns komponenter inringat.Det beror på att de är sammankopplade för att fungera som transformatorn.Den gula är kopplade till varandra och den röda är kopplade till varandra.Det kopplingsfaktor är 1.
Om du tittar noga på den 3: e bilden ser du att de bytte till röda och gröna sladdar.Om de inte gjorde det skulle de ha en annan layout, men jag tror inte att det skulle matter much.Om det finns en annan anledning låta mig veta.Tack.
Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga
De svarta saker varaktorer (inte säker på vad serien är) men de kan operera från 0V till 15V.
Den blå saker med den röda pricken är induktor (8nH).
Det finns motstånd (202 märkning)
Mössa är små.
Frågor: Det finns 2 transformatorer, varför?Varför inte bara 1?Är de baluns?Vet någon hur denna krets fungerar?
Lindningarna är alla i samma riktning.Det förhållandet är 4:4.
I den första bilden finns komponenter inringat.Det beror på att de är sammankopplade för att fungera som transformatorn.Den gula är kopplade till varandra och den röda är kopplade till varandra.Det kopplingsfaktor är 1.
Om du tittar noga på den 3: e bilden ser du att de bytte till röda och gröna sladdar.Om de inte gjorde det skulle de ha en annan layout, men jag tror inte att det skulle matter much.Om det finns en annan anledning låta mig veta.Tack.
Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga