Fast Fourier Transform av kvitter signalen

S

saira1qau

Guest
Hej alla! Vet någon hur man hittar startfrekvens och kvittra ränta efter applicering fft på kvitter signal med linjär kvitter?

Om du plottar storleken på din FFT bör du se en plan maximal yta börjar vid STARTFREKVENS och släppa av vid din sida frekv. Det finns inget sätt att bestämma den chirp-ränta från din fft, det är en tidsfunktion och FFT bara ger dig information frekvensdomänen.

Tack för din hjälp Barry! Jag pratar om linjära kvitter som f = f0 + kt, där "F" är frekvensen av signalen, "f0" börjar frekvens och "k" är Chirp hastighet. Tror du inte 'k' är konstant?

Antag aa linjär Sweep kvitter med BT >> 1 (produkt bandbredd * varaktighet) och central_frequency >> B. Om jag inte har fel, i början och frekvenser stoppar absoluta värdet av transformationen är en halv (-6 dB) av värdet på den platta delen. Med dessa frekvenser, om du vet hur länge du får den hastighet k.. Hälsningar Z

Hej, Här http://faculty.nps.edu/dl/mobile/eo3404/B-Discrete-Fourier-Transform/b3_stft_2.html i botten på sidan ser du spektrogram utgången från en Chirp signal som består huvudsakligen av FFT-operation. Du ser frekvensintervall på den vertikala och varaktigheten på den horisontella axeln. Därmed kan du enkelt få startfrekvensen och graden av frekvensen ändras. Här [Bifoga = CONFIG] 80029 [/attach] (en jämförelse av olika BT produkt kvitter spektra för en radar kurs hw gjort av mig) Du ser att när BT (bandbredd-Time produkt) ökar, synliga frekvensen ökar förvärv prestanda . Du kommer nästan alltid uppskatta en god del av frekvenssvep av kvitter signalen beroende på BT produkten. Men för en frekvensändring hastighet uppskattning, är en signal varaktighet väsentlig. Hoppas det hjälper.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back