Felkod: 997 och USB Fel SE: 100 när du använder Brenner 9 för DSPIC

N

noob64

Guest
Hej, har jag nyligen byggt sprut s Brenner 9L programmeraren http://www.sprut.de/electronic/pic/projekte/brenner9/index.htm # brenner9l men mjukvaran USBURN kastar 2 fel: Felkod: 997, och USB Fel SE:. 100 (på programmeraren fönster) Programmeraren upptäcks, även min dspic33fj128 men jag kan inte göra fler operationer (han kasta fel).?: Jag har läst Brenner 8 & 9 manuell och jag har gjort allt som säger det om fel, men inga bra resultat. Ibland kan jag bara göra radera eller CP bort men 1 vid 10 försök. Om någon behandlas dessa fel jag kommer att uppskatta lite hjälp. THX.

Om det är en ICSP typ av programmerare med en kabel som förbinder programmerare med målet att försöka göra kabeln korta (25 cm max). Jag hade en ICSP typ programmerare som haft liknande problem och jag lägga SOM aluminiumfolie runt ICSP-kabel för extra skärmning och viola .. arbetade .. Jag antar att ICSP-kabeln var lite för länge. Maybee värt ett försök. / Mateo

Jag har anslutit det direkt till ICSP ("kabel" aprox 2 cm), och samma problem, jag vet inte varför detta fel kvarstår allt är gjort exakt som det står på site.Next försök kommer att vara på en bärbar dator .

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back