Finns det någon genväg för att beräkna nollor?

S

sk1105

Guest
Jag fokuserar på frekvensgång en förstärkare, men jag finner ingen känsla för beräkning av nollor.Finns det någon händig methord att uppskatta nollor?
Den ampifier krets är i bilagan.Om jag lägger till en AC signal till Vdd, hur man uppskatta nollor av frekvensgången av AC vinna VOUT till vdd?
Tack så mycket.

Hej.Vill du hitta nollor numeriskt eller symboliskt?Om du menar numeriskt kan du använda SPICE.Om du behöver ett symboliskt uttryck så finns det ingen väg runt gör några Circuit Analysis (ganska tråkig), men det finns vissa tekniker som kan påskynda denna process om du bara behöver nollor och inte hela överföringsfunktionen.

Varför behöver du nollor i första hand?Om du vill frekvensgången då oftast hitta polerna är tillräcklig eftersom nollor är oftast större.Du kan hitta den dominerande polen med öppen krets tidskonstanter metod i detta fall.

Tack.Jag vill hitta nollor symboliskt.Jag har gjort några krets analys.Jag undrar om det finns teknik som kan förenkla analysen.

Du kan prova den symboliska SAPWIN SPICE simulator (använd Google).Det ska ge er ett uttryck, om än en mycket komplicerad (inte lätt att tolka).

Det är en relativt ny bok som förklarar hur du använder Middlebrooks Exra Element sats för att lättare kunna härleda överföringsfunktion och därmed få poler och nollställen: http://www.amazon.com/gp/reader/0521624428/ref=sib_rdr_toc/104- 8301203-7479105?% 5Fencoding = UTF8 & p = S00A & j = 0 # reader-page

Sin i eBook form, men jag har icke kunnat hitta en kopia.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back