Fix punkt Aritmetik

S

sheikh

Guest
Hej kära Jag vill använda vissa aritmetiska operationer såsom (+, _, *) i min design. Designen är fix punkt. Kan du tala om för mig, om jag använder (+, _, *) symboler i min VHDL-kod, det är syntetisera korrekt eller inte? Eller jag behöver för att designa enheterna (n_bit heladderare, till exempel) och sedan skriva koden strukturellt. (Anser kommissionen att, jag börjar kodning, för jag är inte säker på om den sanna vägen) Hälsningar Mostafa

[Color = "# FF0000"] + - * [/COLOR] är syntetiserbart - prestanda mellan en enhet till en annan kommer att variera på grund av det faktiska genomförandet av syntes verktyg, olika arkitektur och tillgängliga "härdade" komponenter logik på kisel dö ... Division dock syntetiserbart för konstanter och 2 ^ n nummer endast ... måste du byggt din egen logik om du vill göra division

Tack Kära shaiko Kan du tala om för mig vilken som är bättre för en design? 1_ med strukturella kodning. 2_ med symboler (jag menar, med hjälp av "+", i stället för en adderare enhet) Tack på förhand Mostafa

Om du inte är skyldig att använda specifika logiska komponenter som kan vara otillgängliga med de vanliga aritmetiska operatörer - Jag ser ingen mening att använda strukturella kodning. [Color = "silver"] --- Uppdaterad --- [/COLOR] Ännu mer, ger VHDL dig ett bra verktyg (funktioner) att genomföra rent kombinatorisk logik utan att det leder till strukturella kodning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back