Flicker buller

M

mr_ghz

Guest
Hej

Har någon erfarenhet med mikro-halvledare flimmer buller?
Hur kan det sänkas?Har någon värden för buller densitet av följande komponenter?
- BAT15 (SCHOTTKY diod Infineon)
- HSMS-8XXX (SCHOTTKY diod Agilent)
- NE3210S01 (GaAs FET CEL / NEC)

Tack!

Jak wiadomo, usługa Lync (rozwiązanie UC; Unified Communication; zunifikowana komunikacja) jest jednym ze składników pakietu Microsoft Office oferowanego klientom korporacyjnym. Firma zapowiada, że wraz z wprowadzeniem do platformy Lync szeregu usprawnień (co ma nastąpić w pierwszej połowie 2015 r.), zmieni jej nazwę na Skype for Business.

Read more...

Jag har en fråga om flimmer buller b4.och VÄDERSPÄND gav några explaination och hur man kan minska den.Du kan söka flimra 1 / f.Jag vet inte hur man inlägg som länken här, sorry.

Här är den tidigare diskussionen.http://www.elektroda.pl/eboard/searchtopic61871-flicker.html

Uups, sökte jag länge med Google men glömde titta i äldre Elektroda diskussioner ...ledsen.
Men återigen: Jag hittade inte ett värde för flimmer buller i ett datablad.Kan det beräknas utifrån andra parametrar?Finns det erfarenhet värden för enheter?

Tack

Om du sökte Whit Google, pheraphs du hittat massor av uppgifter om 1 / f och eller flimmer buller.
Närvarande vet "1 / f" följer inte någon matematisk lag så kan inte förutses.
"1 / F" är en generallized namn av ett komplext fenomen och beskriver lag är 1 / (f ^ n), n öka när frekv.tenderar till 0 Hz.
Praktiska tips:
vid frekv så låg som 1 Hz eller mindre, den största orsaken till 1 / f är miljön drift.Kontrollera matningsspänning, bör temperaturen vara termostatreglerat etc.
Hoppas inte att hitta information om alla datablad.Men få komponenter rekommenderas som "låg 1 / f noise".På datablad Sök även för combiantion av "Ljud" och "ultra low noise".
Lycka till

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back