Frågor om dynamiska jämförelseperson design

N

noviceca

Guest
Hej, jag är en nybörjare för analog krets design.Jag försöker att utforma en dynamisk jämförelseperson, schematiskt visas i figur.Single Matningsspänningen Vdd = 2.5V, (VCM = 1.25V), 0.25um CMOS-teknik.

Jag har flera frågor:

1.Hur besluta Vref / Vref-?
2.Vissa tidningar nämner storlek förhållandet botten 4 nmos.Hur stor den andra transistorer (början 4 pmos och resten av nmos)?
3.Hur mäter man kraften?Sedan Spärr signal vpulse om användning "Spara DC verkar Point", den bara visar den mycket låga löpande när Spärr signalen är låg.Så hur till setup för att mäta strömförbrukningen för denna dynamiska jämförelseperson?

Alla svar kommer att bli uppskattat.

Tack så mycket!

noviceca

 
hej,

Jag tror Vref , - är decidec genom ansökan eller någon yttre begränsningar, inte din krets.De bidrar till din krets.

Om du tar bort de övre vänstra PMOS, den mest övre högra PMOS, den mest övre två NMOSs kommer det att finnas två inverters vänster.De utgör en spärr upp krets.De storlekar upp till likström, byter hastighet ...

Den avlägsnas 4 transistor kan användas för kontroll av input."spärr" = 1 för normal drift och "spärr" = 0 för att stänga av kretsen.

byta krets makten inte likströmsförsörjningen konsumtion.Normalt talar vi om den dynamiska effektförbrukningen, CPD.

 
Hej Strennor,

Tack så mycket för ditt svar.

Ni nämnde jag skulle använda dynamiska effektförbrukningen för denna dynamiska jämförelseperson.Då kan du ytterligare förklara för mig hur man mäter dynamisk effekt?

Jag kommer att använda denna jämförelseperson för 1.5bits/stage sub-ADC som kommer att användas i 10 bitars 20MS / s pipelinad ADC.Single Matningsspänningen Vdd = 2.5V.Eventuella förslag att ange Vref / Vref-?

Tack igen!

 
Jag använder följande fråga i min pipeline ADC.

Vrefp-Vrefn = ingång fullskaliga / 2.Du försöker härleda det för din krets.Det är bättre att välja Vrefp och Vrefn över och under gemensamma läge signal nivån på differetial förstärkare, eftersom färre byter övergången spänningar.

 
hej

Jag vet inte mycket om ADC.

men för dynamisk energiförbrukningen i logiska kretsar, kan du använda din krets och mäta den genomsnittliga matningsström (antar fast matningsspänning)
och sedan gånger den ström och spänning.

för endast en jämförelseperson, statisk likström är bara läckström, meningslös för energiförbrukningen

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top