frågor på hårdvarufel tolerant

T

Tom2

Guest
Jag skulle vilja ställa några viktiga frågor vid hårdvarufel tolerant Ämne: (1) Vad är de olika mellan defekten och fel??? (2) Vad innebär enskild händelse upprörd (SEU)?? (3) Vad menas med Multiple händelsen upprörd (MEU)?? (4) Vad är mjuka fel?

[QUOTE = Tom2, 860.605] (1) Vad är de olika mellan defekten och fel [/QUOTE] En defekt är något fel i utformningen av systemet???. Ett fel är ett tillstånd i vilket ett system utför en funktion felaktigt, antingen på grund av en defekt i systemet, eller genom felaktig hantering av externa ingångar.
(2) Vad innebär enskild händelse upprörd (SEU)??
Jag har inte hört att exakta uttrycket förut, men jag skulle gissa och säga att det är ett fel som orsakas av en enda ingång Om ett system (t ex trycker på en ogiltig nyckel och kraschar programmet)
(3) Vad menas med Multiple händelsen upprörd (MEU)??
Liknande ifrågasätta två, förutom att det skulle ta flera ingångar innan systemet har en fel inträffar.
(4) Vad är mjuka felet?
En felaktig systemet utgång som inte leder till systemfel. Det har varit en lååång tid sedan jag tittar djupt in feltolerant system för teorin, men det är min bästa minns. Jag skulle också rådfråga en bra text bok, Wikipedia eller Google. :)

[QUOTE = Tom2, 860.605] Jag skulle vilja ställa några viktiga frågor vid hårdvarufel tolerant Ämne: (1) Vad är de olika mellan defekten och fel??? (2) Vad innebär enskild händelse upprörd (SEU)?? (3) Vad menas med Multiple händelsen upprörd (MEU)?? (4) Vad är mjuka felet? [/QUOTE] (1) felet är konstruktionsfel eller fel tillverkning som kan detekteras efter tejp ut. Fel i din fråga är fel som orsakas av buller, strålning och variationer. Fel införs av miljö och kan inte detekteras efter tejp ut. De förekommer på flykt. (2) SEU är en en-bitfel som genereras av fel som kan ses av programvara. (3) MEU är multi-bit-fel eller en-bit men continueous fel på grund av fel som kan ses genom mjukvara. (4) Fel som kan ses genom mjukvara. Vissa hårdvara fel kan inte ses av programvara, till exempel en-bit fel som kan återvinnas av hårdvara CRC. Mitt svar kanske inte är rätt men du kan hitta dina egna svar genom att läsa boken "arkitektur design för mjuka fel"

hej var och en [URL = "http://www.plrprivatelabelrights.com/plr-ebooks"] PLR Ebooks [/URL]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back