fyrkantsvåg generator

W

wenglao

Guest
Hi guys

Jag arbetar med ett projekt som behöver en ciurcuit att generera fyrkantsvåg.Och duty cycle kan ändras från 5% - 90% och pulsbredden startas från 100us.Har ni någon aning om hur man kan arbeta med det?tack

XXI wiek przyniósł nam wiele przydatnych urządzeń, bez których dziś nie wyobrażamy sobie życia. Jednym z najbardziej docenianych jest telefon komórkowy, który na przestrzeni wieloletnich zmian, stał się wielofunkcyjnym smartfonem. Jego funkcja jest bardzo zbliżona do tej jaką pełni komputer.

Read more...

Du kan använda en Astable multivibratorns med IC555 ...Du kan variera fyrkantvåg frekvensen liksom driftcykel ...Du kan enkelt google ut kretsen ...

Hej,

Som anförs av lordsathish, kan du använda IC555.Det finns gott om program på webben.Bläddra bara google.Har ni några begränsningar vad gäller nuvarande förmåga?

Meihdi.

Jag kollade med 555 redan ...tullen kan bara ner till ca 30% och det kan inte generera pulsbredd 100us.Och acutally Jag vill ha en krets som med spänning för att kontrollera puls bredd och tidsfördröjning ..

http://www.uoguelph.ca/ ~ antoon/tutorial/xtor/xtor2/xtor2.html

Du kan använda en jämförelseperson och lägga hysteres på den ...Kontrollera LMV331 jämförelsegruppen ..det finns en ansökan om det.

Använda 555 wil vara det bästa alternativet så vitt jag vet ..Om u vill utveckla det från transistorer, sedan bygga Multivibrators (Astable eller monostabil som du vill ..) Låt vissa kretsar via Google-sökning ..

Använda jämförelseperson är ett annat alternativ, men 555 är bäst om u vill ändra duty cycle ..555 är mycket flexibel IC ..

Det finns 555 timer räknare tillgänglig på nätet för att få önskad duty cycle: s försök att beräkna på dem ...

använda MAX038 funktion generator, det är flexibelt och passar ditt behov

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back