D
diemilio
Guest
Jag har ett problem med att läsa vintergatan bibliotek med fysiska kompilator.
Hittills har jag använt Design Compiler att syntetisera min design, och JupiterXT att floorplan det så här:
Använda Design Compiler:
1.Set. Db och. Sdb bibliotek (logiskt och simbolic bibliotek).
2.Läs Verilog fil som innehåller funktionella beteendet hos den krets (med analysera och utarbeta kommandon).
3.Ställ krets miljö och begränsningar krets.
4.Compile
5.skriva. db,. DDC,. v syntetiserade filer.
6.Kontrollera om constraint brott (NO ÖVERTRÄDELSER found).Använda JupiterXT:
7.Skapa Milkyway Databas med:
a.verilog fil av den syntetiserade design.
b.en Milkyway referensbibliotek.
c.och en teknik-fil (. tf) överensstämmer med referensbibliotek.
8.Ställ timing begränsningar (SDC-fil)
9.Ställ centrala dimensioner.
10.Kör "Auto plats" för att placera hierarki block och generera Top floorplan.
11.Spara Cells
Fysiskt Compiler:
12.Ställ Milkyway referensbibliotek (samma referensbibliotek används i steg 7.b) med set mw_reference_library
13.Ställ Milkyway design (Min design är Milkyway databas som genereras av JupiterXT) med set mw_design_library
14.Läs Milkyway design.
När jag försöker läsa vintergatan design (steg 14) får jag följande felmeddelande:
Info: CellInst "sub_35" (alu_DW01_dec_0) ingår inte i hierarkin eller inte länken och kommer att behandlas som fysisk bara.(MWDC-023)
Info: CellInst "add_34" (alu_DW01_add_0) ingår inte i hierarkin eller inte länken och kommer att behandlas som fysisk bara.(MWDC-023)
Info: CellInst "R50" (alu_DW01_cmp6_0) ingår inte i hierarkin eller inte länken och kommer att behandlas som fysisk bara.(MWDC-023)
Fel: Antingen 1) länk fel eller 2) korrumperat Milkyway databas: (MWDC-024)
Signalen net "N64" ansluts till stift "SUM [1]"
om cellInst "add_34" med fysisk masterCell 'alu_DW01_add_0.CEL ",
men cellInst antingen inte länka eller är otillgängliga i de Milkyway databasen.
1) Om det finns tidigare MWDC-023 meddelanden om att masterCell inte länken
sedan den logiska biblioteket måste uppdateras för att ha logiska cellen beskrivning.
2) Om det inte finns någon koppling varningar, sedan Milkyway databasen kan vara skadad och måste byggas om.
Signalen net "N66" ansluts till stift "SUM [3]"
men cellInst antingen inte länka eller är otillgängliga i de Milkyway databasen.
sedan den logiska biblioteket måste uppdateras för att ha logiska cellen beskrivning.
2) Om det inte finns någon koppling varningar, sedan Milkyway databasen kan vara skadad och måste byggas om.
Signalen net "N67" ansluts till stift "SUM [4]"
.....
.....
.....Jag vet att problemet på något sätt kopplad till en länk bibliotek, men jag vet inte varför.Jag fastställer link_library variabel så här:
ställa link_library [list tsmc015vhdtc.db alu.db]
tsmc015vhdtc.db är den logiska tech biblioteket och alu.db är en fil som skapats efter det logiska syntetisk process.
Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde berätta för mig vad gör jag för fel eller vad mer ska jag göra så att jag kan fortsätta arbeta.
Tack för er hjälp,
diemilio
Hittills har jag använt Design Compiler att syntetisera min design, och JupiterXT att floorplan det så här:
Använda Design Compiler:
1.Set. Db och. Sdb bibliotek (logiskt och simbolic bibliotek).
2.Läs Verilog fil som innehåller funktionella beteendet hos den krets (med analysera och utarbeta kommandon).
3.Ställ krets miljö och begränsningar krets.
4.Compile
5.skriva. db,. DDC,. v syntetiserade filer.
6.Kontrollera om constraint brott (NO ÖVERTRÄDELSER found).Använda JupiterXT:
7.Skapa Milkyway Databas med:
a.verilog fil av den syntetiserade design.
b.en Milkyway referensbibliotek.
c.och en teknik-fil (. tf) överensstämmer med referensbibliotek.
8.Ställ timing begränsningar (SDC-fil)
9.Ställ centrala dimensioner.
10.Kör "Auto plats" för att placera hierarki block och generera Top floorplan.
11.Spara Cells
Fysiskt Compiler:
12.Ställ Milkyway referensbibliotek (samma referensbibliotek används i steg 7.b) med set mw_reference_library
13.Ställ Milkyway design (Min design är Milkyway databas som genereras av JupiterXT) med set mw_design_library
14.Läs Milkyway design.
När jag försöker läsa vintergatan design (steg 14) får jag följande felmeddelande:
Info: CellInst "sub_35" (alu_DW01_dec_0) ingår inte i hierarkin eller inte länken och kommer att behandlas som fysisk bara.(MWDC-023)
Info: CellInst "add_34" (alu_DW01_add_0) ingår inte i hierarkin eller inte länken och kommer att behandlas som fysisk bara.(MWDC-023)
Info: CellInst "R50" (alu_DW01_cmp6_0) ingår inte i hierarkin eller inte länken och kommer att behandlas som fysisk bara.(MWDC-023)
Signalen net "N64" ansluts till stift "SUM [1]"
Signalen net "N66" ansluts till stift "SUM [3]"
Signalen net "N67" ansluts till stift "SUM [4]"
.....
.....
.....Jag vet att problemet på något sätt kopplad till en länk bibliotek, men jag vet inte varför.Jag fastställer link_library variabel så här:
ställa link_library [list tsmc015vhdtc.db alu.db]
tsmc015vhdtc.db är den logiska tech biblioteket och alu.db är en fil som skapats efter det logiska syntetisk process.
Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde berätta för mig vad gör jag för fel eller vad mer ska jag göra så att jag kan fortsätta arbeta.
Tack för er hjälp,
diemilio