". Global" uttalande Spectre

C

crossroad

Guest
när jag simulera en ckt i Spectre, en modell bibliotek för vanliga celler ingår.
I modellen biblioteket ". Global VSS VDD" är bara i den första raden.
Efter simulerade, säger ett felmeddelande att det kan finnas högst en övergripande redogörelse.
Jag har kontrollerat modell biblioteket och det finns egentligen bara en övergripande redogörelse.

Behaga någon berätta för mig hur man löser detta, thx

Vilken modell bibliotek du med?Kan du visa mig klart?
Eftersom jag vet modellen biblioteket skulle inte skriva det.

Modellen Biblioteket är för normala celler som logiska grindar.
Det definierar vad cellerna består av och den globala uppgiften för matningsspänningen.

Kan du visa mig din form design förfarande schemat till simulering.
Orsak, om du använder spöke för simulering, behöver du inte se staements.Om du inte vill använda Hspice för simulering.Om du använder Hspice du behöver netlist filen bör du vara försiktig på. Övergripande redogörelse.

Det kan finnas två ". Inkludera" i din netlist.En är i modellen biblioteket som du sa.Den andra är i netlist som innehåller modellen biblioteket.

Merparten av tiden globals namnges som vdd!och GND!Dessa är alltid används i biblioteken.I så fall är du påstår annan globals VSS och VDD.

Försök att ersätta VDD och VSS stift genom vdd! / GND!(eller egentligen av vdd / GND sumbols från analogLib)
Jag tror det kommer att fungera då.

Jag stötte på liknande problem innan ....Kontrollera din inkludera filer om det finns andra. globala uttalanden inne och försöka ta bort dem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back