gränssnitt krets till TCD1304

A

ahgu

Guest
Jag måste fråga om gränssnittet till TCD1304 Toshiba linjär array CCD.

Var ska jag sätta på ADC?
Hur är integrationen Temne kontrolleras?
som signal rensar ut behandlingen?

Någon hade experienece detta linjär array?

tack
ahgu

XXI wiek przyniósł nam wiele przydatnych urządzeń, bez których dziś nie wyobrażamy sobie życia. Jednym z najbardziej docenianych jest telefon komórkowy, który na przestrzeni wieloletnich zmian, stał się wielofunkcyjnym smartfonem. Jego funkcja jest bardzo zbliżona do tej jaką pełni komputer.

Read more...

Jag har börjat utveckla gränssnitt, men det är en leatle lite långsam process eftersom jag arbetar med min doktor.Men om du vill kan vi vara i kontakt.

Min tanke är denna: Klocka genereras från CPLD, vara försiktig om klockan villkor.Det finns en bra förklaring om tidpunkten på sidan 8 i databladet.Slutartid öppnas fallande kant SH till nästa faller kant SH, efter det att ökningen av regeringskonferensen Man börjar readout en CCD.

Min idé är att sätta AD9826 (jag rekommenderar er att besöka www.analog.com) att samla in uppgifter och sedan mata dem till SRAM.

Jag antar att för denna veekend jag kommer att försöka avsluta ett test styrelse bara för att se formen på utsignalen.Från att jag shoud avgöra om det är necesery att använda Regeringskonferensen läge eller inte AD9826.För närvarande har jag bara gjort frekvens avdelare i Verilog och jag är hyvling att arbeta en leatle lite mer så snart mina beräkningar, förordning börjar ge några användbara resultat (indetermined tid, men jag hoppas snart).

Om Du vill kan jag skicka dig ett data från CCD så fort jag är klar med att små protoboard.
(För närvarande - CCD styrelse är klar FPGA - inte UC - nästan färdig, testa styrelse - inte ännu.)

Jag skulle vilja använda det som en CCD-detektor för min spectrograoph, vad är din idé?
Har du en metod för att få TCD?
För närvarande är jag din't tycker att det vid varje distributör att våra reselers arbeta med (schukat, Farnell, digikey ...).
Jag har bara ett lugn och jag är rädd för att inte förstöra eller degradate det.

Om du skulle vilja ha någon kontakt ANGÅENDE detta ämne, kontakta mig på:
nsakan AT Fy DOT bg DOT ac DOT yu
(Jag läste det seeral gånger per dag)
Om vår spam detectio avvisar Du kontakta mig på
nsakan AT post DOT ru
(Jag läste det från tid till annan)
eller här
(samma som mail.ru)

Med vänliga hälsningar,
NenadLäggas till efter 14 minuter:Jag glömde ADC - analoga apparater har gjort extremley trevlig IC, 16 bitars 15MSPS.Den har integrerad FÖRFÖRSTÄRKARE med justerbar offset och vinna.

När det gäller AD omvandling Temne har en cell readout senaste 4 befälhavaren klockan cykler (4 x 2MHz) om TCD.Jag behöver ssample vissa uppgifter om osciloscope, och jag kommer att få en uppfattning om vad som är signal och mode av ADC (jag antar att jag behöver använda CDS, men ...).

Det säkra Temne för ADC början skulle vara någonstans på tredje dygnet Temne tror jag.Om Du vill ha kontakt, jag kan skicka dig i form av analog signal så fort jag är klar med testet styrelse.

Med vänliga hälsningar,
Nenad

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back