Guide mig med borrmaskin

M

mfarhan1

Guest
Hej alla
Jag letar efter en borrmaskin som kan borra små vias ABAOUT 0.1mm, vilket är just kontrolleras av en dator och det tar excellon fil som indata.
Med andra ord billiga CNC-maskin kan någon föreslå mig någon maskin och uppskatta kostnaden för det
tack på förhand

Szykowany przez Microsoft nowy system z rodziny Windows wydaje się być jednym z jej najlepszych jak dotąd produktów . Według wielu opinii łączy on najlepsze cechy poprzedników oraz dodaje nowe, użyteczne funkcje. Oto dziesięć rzeczy, które warto poznać, a które są już dostępne dla użytkowników wersji Technical Preview.

Read more...

Hej kära,
Prova genom MAKKAYS Islamabad eller hall väg (Lahore).

bror jag är i Storbritannien och jag behöver CNC-maskinen inte hand borrning Har du någon aning!skål

och montering cnc router tabell (exalmple ISEL Tyskland) och CNC controller?

har samband med en diskussion över här:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=164174&highlight =

Mr.Cool

mfarhan, behöver du 3 axis motion control eller bara z kommer att bli bra?

Om du försöker göra en egen - du måste hitta precision spindel eller gör din egen.Om du försöker göra en egen måste man titta på precision med för spindel.Jag vet inte om du kan använda något liknande dremel, jag tror att deras spindel med är inte bra för 100 micron hål gör.
Anyway du kan studera borra dokumentation bit tillverkare för spindel krav.

Z-axel kontroll kan göras med kulskruv med stepper eller servomotorer.PC-styrning mjuka såsom MACH3 eller turbocnc eller EMC2 (den sista är gratis och resten är låga priser) kan leverera styra din axel genom parallellporten.

För prissättning bara för z-axeln (USD):
Låt säga gjorts i Chine Stepper - 30 till 40,
controller (bra) 100 -150,
ballscrew (kan vara noll backlash) med stöd kullager och motor skarv -> 300,
mekaniskt arbete (det är landet beroende),
linjär med för z-axel - 30-50
spindel precision med -?
high speed spindle motor -?

Kontrollera cnczone.com hemsida för mer info.Där hittar du länkar till ännu billigare premade alternativ på ebay.Jag antar de tuffaste (dyraste) punkten är spindel.

exempel .. i denna länk http://www.t-tech.com/products/models.asp ther's a kvarn / borrmaskin cnc med min borra hål i 13mils (du behöver 4mils), men Z-axel gjort med magnetventil (icke stepper )
resolutionen av XY är 0,25 mil (0,62 cent / mm) bra.
nu vet jag inte om för dina krav (4mils) hastighet spindel måste highter men tror du måste ha 50.000RPM min och en microstepper på Zaxis.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back