Håll kränkning under front STA

J

jaydip

Guest
Kommer vi alltid få tag kränkning i samband med front syntes?

Jag frågar detta, eftersom när det finns 2 flops ansluten anslutning till (utan combo däremellan), klockan nätverk dröjsmål (skev, osäkerhet, latens) är säker kommer att vara mer än hålla kravet på uppföljaren floppen och så håller kränkning.Är det inte?Låt säga
Klockan nätverk förseningen 0,8 (ps)
Håll Temne av floppen 0,1 (ps)
så håll Temne ÖVERTRÄDELSE av 0,7 (ps) ....

synthesis without getting hold violations.

Låt mig veta om någon har gjort front
syntes utan att hålla sig fast kränkningar.

när vi har klockor på samma utgångspunkt dvs de börjar med 0 ns, både början och slutet poäng kommer att ha samma nätverk dröjsmål om du inte har klockan träd införas.då det gäller bilden av clk-q combo_delay> hålla Temne FF, så u ska inte se någon kränkning, om vi utgår från osäkerhet till noll.

om vi ser till osäkerhet: clock_skew <(clk-q combo_delay - hold_ff)

jag förstod vad ni sa, dcreddy ..

men kommer inte clock_skew alltid vara större än (clk-q combo_delay - hold_ff) för anslutning till anslutna flops (ingen combo inbetween) för front-end syntes?..Jag menar, vi approximerar högst förutsägbar osäkerhet och gäller under frontparti syntes,
eller hur?som (osäkerhet) kommer alltid att vara större än (clk-q combo_delay - hold_ff) och vi kommer alltid att få tag strid för att (back to back floppen) sökvägen i front-end,
eller hur?

Jag hoppas det är vettigt ...

Brukar du lägga osäkerhet som mycket hög?ska du få en ungefärlig uppskattade värdet ffrom P & R team hur mycket de kan uppnå baserat på antalet flip flops och området.

Om du har anslutning till flops och osäkerhet tillämpas inom gränsen.Du kommer inte att se någon kränkning för back2back flops utan combo logik.Genom att du alltid har clk-> q försening som kommer att vara ganska hög i de flesta av teknik.

Om du inte håller med ovanstående uttalanden, ge mig din dröjsmål nummer för ovanstående formel dvs clk-> q Håll Temne av flip flop och hur mycket uncertanity ur lägga till ur design.

C65 teknik
CLK-> q 0,18
Klockan osäkerhet 0,8 (antal transporterade med backend-personer)
holf Temne av floppen 0,06

så håller kränkning ...Jag är inte säker på vädret osäkerhet antal (0,8) vad jag har hållit är realistiskt ..

För kännedom ..Klockan frekv är 200MHz ...

dcreddy1980 skrev:

Brukar du lägga osäkerhet som mycket hög?
ska du få en ungefärlig uppskattade värdet ffrom P & R team hur mycket de kan uppnå baserat på antalet flip flops och området.Om du har anslutning till flops och osäkerhet tillämpas inom gränsen.
Du kommer inte att se någon kränkning för back2back flops utan combo logik.
Genom att du alltid har clk-> q försening som kommer att vara ganska hög i de flesta av teknik.Om du inte håller med ovanstående uttalanden, ge mig din dröjsmål nummer för ovanstående formel dvs clk-> q Håll Temne av flip flop och hur mycket uncertanity ur lägga till ur design.

Oroa dig inte hålla kränkningar under front syntes.De är normalt fastställas efter CTS när klockan snett är korrekta och osäkerhet är lägre.Annars kan du hamna buffertkapacitet stigar som kanske aldrig behöver det.

om din osäkerhet är 0,8 ns så säker det kommer att få hålla kränkning eftersom din (clk-q - håll Temne) är lägre än klockan osäkerhet.

Jag doubht klockan osäkerhet kan inte så mycket stora .. såvida du inte har en stor klocka trädet vilket innebär att du har mycket mer flip flops i din design.Det beror också på hur flexibla de är när de utför routing när det gäller antalet metallager, kraftledningar.De bör också övervägas.

försöka dubbelkolla och fråga dem varför de skränande göra klockan osäkerhet till ett lägre värde.Jag hoppas du inte säga klockan latenstid är 0,8?Klockan latens och klocka osäkerhet används på olika sätt för beräkning av hålla temne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back