Hög resistiv poly motstånd

J

jc2

Guest
Jag triying att dra en HÖG resistivt POLY2 MOTSTÅND i min layout,
men i netlist av extraherade filen, High resistivt POLY2 MOTSTÅND inte visas.

Jag drar en POLY2 lager och en hRes lager.
I terminaler, jag drar en PPLUS lager.

Vad skall jag göra?
Hur kan jag dra dessa motstånd?

tack

Du kan hänvisa till gjuteriet PDR .....Alternativt kan du kontrollera LVS däck

Du kan kontrollera din Dracula eller kaliber eller Diva eller Assura LVS fil.
Vilken teknik använder du?

Låter som en TSMC kompatibel CMOS teknik / design kit.I detta fall måste man dra en resistor definition skikt över resistiv väg själv och ett motstånd trim skikt över delar av huvudet.Vanligtvis dessa lager kallas resdef och restrim.Hänvisa till din design manual för namn / över och underlaps.Utan dessa skikt, dellicensen kommer inte att erkänna det som en enhet.

Hälsningar,

C.

du bör kontrollera gjutprocesser biblioteket thathow de måste definiera polyresistor
enlighet med detta verktyg kommer att generera netlist.

CK815, när jag drar en resdef skikt, ett restrm skikt, ett poly2 lager och en hRes lager, extraktet recongizes denna enhet som en POLY2 MOTSTÅND (rpoly2), dellicensen bör erkänna denna enhet som en HÖG resistivt POLY2 MOTSTÅND (rpolyh) .

Jag använda AMS CMOS 0.35um

jc2, ni har också problem när du använder rpolyh pcell från PRIMLIB?
Jag kollade och allt du behöver är poly2, hRes, resdef och pplus.resdef är omfattande resistiv väg och berör pplus på huvudet.Kontrollera din överlappningar av hRes.

Hälsningar,

C.

tack CK815,

om någon kan förklara mig i detalj hur man kan dra en hög resistivt Poly motstånd (rpolyh), skulle jag uppskattar det.
Använd ritningarna.

Jag använda AMS CMOS 0.35um

tack

Om du använder ursprungliga PDK från AMS du bara skicka e-post till deras support - de snabbt svar och kommer att hjälpa dig.
De har oftast anständigt dokumentation.

Jag har samma problem ...Jag använder rpolyh och rpoly2 motstånd från PRIMLIB, men LVS inte hittat den.Jag har 5 rpolyh och 6 rpoly2.LVS i layout, 5 rpolyh och 6 rpoly2 men i schematiska hittades 11 rpoly2.Jag vet inte var är problemet????Snälla hjälp mig ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back