F
fhl
Guest
Hej allesammans! ja ... Jag funderar på ett system för ett projekt. princip att går så här: för överföring del, det består av RF Tx modul, kodare och DIP-omkopplaren. DIP-omkopplaren ska ange mätarens adress, rit? denna adress måste stämma överens med adressen till dekodern krets på Rx. på Rx, kommer det att ta emot data / signalen från Tx. Om inget fel eller omatchade adress, kommer data / signalen avkodas av dekodern. uppgifterna kommer att filtreras (vilken typ av buller filter som faktiskt skulle kunna användas?) & stabiliserats. då data / signalen kommer att användas som i / p (till mikrokontroller) för att utlösa några styrenhet. eftersom min kunskap är begränsad på detta, så är frågorna: a) är det encoder / decoder är för säkerhet bara ... i tid av bara får rätt signal och för att förhindra störningar av unwanting signal för den ovannämnda situationen? b) hur skjutningen DIP-switch? Jag sorts oskärpa match it.how det faktiskt fungerar ... med encoder / decoder..in löptid inställningen viss adress för signalen (RF). tq