Hjälp behövs Arm Controllers

S

Sanjay

Guest
Hej alla,

Jag är en nybörjare på armen registeransvariga ..Jag har surfat platsen armen webben (www.arm.com) plus länkar publiceras på denna webbplats här rör information om armen ..

Jag letar efter en fin utveckling kit som in-samarbetar Arm 9 Familj controllers .. och även tillhandahålla mjukvara sviter exempel annonser som ser ut som en trevlig en att använda ..
Eftersom det för vårt projekt för det behöver genomföra några DSP saker i den också överföra information till dator via UART.

Även jag skulle verkligen uppskatta om någon kan ge några länkar för utvecklingen nämnderna i denna kategori eller en trevlig utveckling kit samarbeta programvara liksom ..

Sist men inte minst ..göra något av u har några trevliga böcker om armen controllers samt information om hur du använder C och C för att programmera ARM styrenheter ...

Thanks a ton

 
Nowe rozwiązanie F-Secure w prosty sposób sprawdza, czy użytkownicy łączą się z właściwymi serwisami online.

Read more...
 
Vad sägs om att gå till OMAP processor.
Har ARM9 core och DSP55x.
kolla här
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/omap5910.html

 
Jag gör fortfarande en del forskning som ni tror jag.
Jag foud finns i huvudsak två typer av arm cpu:
med MMU, och utan MMU.(Memory Management Unit).
Med en MMU cpu du möjlighet tu inrättas OS sådana Linux och WinCE, och du får en envirorment mycket liknar datorns en.

utan MMU på CPU är det mer liknar en mikrokontroller värld.Visst kan du sätta på den en hel del RTOS, och uClinux också.

för utveckling med MMU dem till exempel kan du få den inbäddade verktyg mor (FK) Microsoft vid dev med WinCE eller GNU toolchain vid Linux.(Sharp har en PDA-Zaurus som använder Linux som operativsystem och ger dig toolchain att utvecklas på det)

allmän utveckling kan du använda @ DS, IAR envirorment eller den nya Metrowerks CodeWarrior också.

Om din dsp är inte så svårt en stor klocka arm kan vara ganska,

Det finns en hel del utveckling system med och utan MMU.
för MMU du kan titta på accelent (Intel PXA) och cirruslogic (EP7312).finns fortfarande en billigare borad med ep7312 heter "Eagle" från en annan leverantör.
För MMU mindre föreslår jag Atmel och ta en titt på länkarna hittar du på www.ucdot.com

hej då!
hej då

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top