Hjälp i Darlington Array ULN2003A

B

btminzon

Guest
Hej, jag måste amplifi min input ström från 25mA till 100mA, och jag willl använda chip ... Hur kan jag använda det? behöver en extra motstånd eller krets? Jag arbetade aldrig med darlignton rad ... tack folks!

Hej, är det enda diference om en enda Darlington transistor och en array som du måste respektera de totala effektförbrukningen på den enheten, är att använda dessa chip Normalt som en switch och inte som en förstärkare, men dugg mindre ström kan du använda det också . RGS

hej, ja. du kan använda den. du inte behöver några motstånd. bara ULN. [] S

så är fallet behöver jag inte polarisera, som en sändare folower, comom-bas, etc? tnx igen

Antal Inuti chipset du har några motstånd som gör polarisering. Men för säkerhet, kan du använda en resistor för effektförlust. Således lägger du ett motstånd i serie med ULN2003A emitter (output). titta på ULN2003A datablad för mer information. ok? [] S

btminzon, kan du ladda ner SGS-Thompson datablad från: ~ http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/U/L/N/2/ULN2003A.shtml Detta datablad har shematics av Darlington steg. Denna enhet är avsedd att användas som en hög effekt logisk inverter. Med andra ord visar det "ON" när den inpute spänningen överstiger den "1" spänningströskeln för anordningen. Eftersom Dalingtons stegen shar en gemensam grund, och basen anslutningarna inte är tillgängliga, skulle det vara mycket svårt att använda denna enhet i en linjär ansökan, eftersom det skulle vara nästan omöjligt att uppnå en stabil förspänning punkt. Hälsningar, Kral

du bara kan ansluta kretsens ingång och utgång samt strömförsörjning, kommer det att fungera normalt. Med vänliga hälsningar [quote = btminzon] Hej, jag behöver amplifi min input ström från 25mA till 100mA, och jag willl använda chip ... Hur kan jag använda det? behöver en extra motstånd eller krets? Jag arbetade aldrig med darlignton rad ... tack folks! [/quote]

Hej Injektion 25 mA i botten av uln200X kommer att mätta den så att du kommer att använda den som en switch bara i din ansökan om så du måste använda en pull up motstånd är lika med Vcc dividerat med 0,1 amp och det resulterande värdet vara motståndsvärdet i Ω.

plz någon hjälpa mig. jag skapade biblioteksfil i OrCAD capture för ULN2003. om jag började pcb design layout den visar fel finns det ingen 9:e pin plz skapa den, men jag skapar 9thpin (KOM pin) & ansluta till VCC +5 V. det visar fel igen & igen vad kan jag göra?

Det bästa du kan göra är att gå tillbaka till teorin böckerna, Som Kral har påpekat, är detta inte en anordning som skall användas i en linjär program, är det tänkt som en grund sida strömbrytare. Den "com" stift är den gemensamma kopplingen av interna dioder, avsedd att klämma "Kick Back" från att byta induktiva belastningar av. Det kommer att göra någonting alls om du försöker använda IC i en linjär mode, men om du ansluter den till mindre än din matningsspänningen kommer det att orsaka oväntade utspänningar. Den "GND" stiftet är den gemensamma emitter anslutning av alla interna transistorer och nätverk partiskhet, kan du inte använda den som en utgång, åtminstone med förutsägbara resultat. Antyder du injicerar 25mA in basen (ingång) pin är också löjligt eftersom det skulle behöva mer än 68V på stiftet att göra det mycket ström flöde, är det spänningen köras, inte aktuell driven och spänningen att nå mättnad är mindre än 5V. Om du verkligen letar efter en strömförstärkare, överväga en enda bipolär transistor, du ber bara om en vinst på 4 så det är inte komplicerat. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back