hjälp med teknik-filer för att skapa Synopsys milkyway uppgifter

S

s3034585

Guest
Hej killar Jag vill lära mig olika tekniska filer som krävs för att skapa Synopsys milkyway databas. Följande är de filer som krävs. 1) En teknik-fil (. TF) 2) GDSII-filer (. GDS) 3) TDF-filer (. TDF) 4) Pad orientering information i en. CLF-fil 5) En begränsningar fil (. SDC) som innehåller tidsbegränsningar och klocka punkterna 6) EDIF netlist-fil (. EDF) som innehåller anslutningsinformation 7) Design databasfilen (. db) som innehåller netlist, timing och konstruktionskrav regel Jag vill lära strukturen av dessa filer så att jag kan skapa mina egna filer . Om någon har information om dem eller länkar kan du pls berätta. Det kommer att vara en gr8 hjälp. Tack på förhand. Tama

u kan få mer kunskap om denna filer från SÅLD. om u har sålt sedan gå throu det.

Hi Arunragavan Tack för ditt svar. Jag vet inte vad som säljs kan du pls berätta om det. Tack på förhand Tama

Säljs är Synopsys Online dokumentation. Ta reda på ditt företag SiteID och registrera dig på solvnet.synopsys.com. Du hittar dokumentationen på nätet efter inloggning solvnet eller ladda ner hela bunten i Synopsys ftp

SÅLD innehåller all information om verktyg för Synopsys och bra tips för design. bättre u måste läsa SOLD material. logga in Synopsys ftp och få SÅLD. för inloggning u måste kräva EDA relaterade id egen post att registrera den.

tf definierar tekniken info av processen u använder. som metallskikt, res, mössa, beck och så vidare, för mycket att säga, se till filen ge den Astro guide. GDSII är ett binärt format som lagrar layouten info. u använda detta format för att tapeout ur chip oftast. Med GDSII kan u generera Visa detaljer cellen i milkyway. db är Synopsys visst format. u kan lagra design i detta format och transformera lib till DB-format. SDC är en begränsning fil, som vanligtvis innehåller klockan specifikationen mångcykliska tågläge och några andra utformning begränsning, om u vet syntes, u vet. EDIF är netlist format.

verkligen u kan Google från nätet för att få såld! lycka till!

Hi Guys Tack för din info .. Kan du pls tala om för mig var kan jag få för att studera strukturen hos dessa filer så som hjälper mig att förstå dem. Tack på förhand Tama [size = 2] [color = # 999999] Tillagt efter 0 sekunder: [/color] [/size] Hej Killar Tack för din info .. Kan du pls tala om för mig var kan jag få för att studera strukturen hos dessa filer så som hjälper mig att förstå dem. Tack på förhand Tama

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back