F
frs89
Guest
Jag behöver lite hjälp med ett litet projekt, och målet är att utforma en sequencial maskin som simulerar ett lotteri maskin eller Lotto (jag vet inte riktigt det exakta ord på engelska).Poängen är att jag behöver generera 4 nummer (4-bitar vardera (hex)) och registrera dem på fyra 7_segment_dysplay.Problemet är att inte upprepa siffrorna, hur kan jag göra det? har maskinen bara tre ingångar (start, stopp och återställning), när den startas maskinen genererar slumpmässiga nummer, då stannade det nuvarande antalet är "poped" och alocated i minnet (och de flesta vara så) och visas på respektive dysplay.Problemet: Jag har inte någon metod för att förhindra att denna nya numret redan har kommit ut .. (kanske med ett jämförelsepreparat jag vet inte)
Jag vet att jag måste använda LFSR att generera "random" siffror, men jag skulle vilja ha hjälp i form av VHDL-kod eller schematisk konstruktion.
Jag ber om ursäkt för min dåliga engelska och eventuellt för vissa otillräcklig ämnen, men jag gillar verkligen lite hjälp, tack.
Lyckligtvis
Flávio Silvestre
flaviosilvestre89 (at) hotmail.com
Jag vet att jag måste använda LFSR att generera "random" siffror, men jag skulle vilja ha hjälp i form av VHDL-kod eller schematisk konstruktion.
Jag ber om ursäkt för min dåliga engelska och eventuellt för vissa otillräcklig ämnen, men jag gillar verkligen lite hjälp, tack.
Lyckligtvis
Flávio Silvestre
flaviosilvestre89 (at) hotmail.com