Hur 2 parallell 2 24LC256 EEPROMS

P

prinsloo

Guest
Kära vänner
Vet du hur man parallell 2 eller flera 24LC256 seriekonsoll EEPROMS?
Jag behöver mycket minne för att lagra data för en pic-projektet
mk2 pic elektrisk mätare.

Tack

 
Parallellöverenskommelsen den I2C stift och konfigurera din adress stift (1-2-3) för olika adresser för 2 marker.Du kan ansluta upp till 8 enheter parallellt.

Skål
sda

 
Eller istället för att använda 24LC256s du kan använda 24FC512, 24FC1024 eller 24FC2048 etc
Var och en fördubblar kapaciteten i tidigare chip och de även kan anslutas parallellt (SDA, SCL) i satser på upp till 8 (A0, A1 och A2) ..

 
Hej

Varför använder du den 24xxx minne använda M25Pxx från ST eller Atmel med upp till 8 Mbyte flash minne med hjälp av SPI serial bus

www.ST.com eller google för M25P10

Alla de bästaBobi

 
Kära vänner
Jag kan inte tycks hitta I2C pin.Pins märkt är följande-1-A0 ,2-A1 ,3-A2 ,4-GND ,5-SDA ,6-SCL ,7-AP, 8 - VE. ( EPE mag Feb05).
Jag måste också ändra PIC. ASM fil för att spela in på rätt adress 24LC256, och jag vet inte how.File är för komplicerat för min lilla kunskap om PIC programmering.
Hälsningar

 
1-A0 ,2-A1 ,3-A2.är Adress
000-111 så 8 eeprom möjligt

 
Om jag har förstått er rätt måste jag ansluta A1 A1 till A1 för 3 chips tillsammans? Hur styr jag skriftligen till flis-närvarande programmet för pic är inställd på "rulla över"

 
prinsloo skrev:

Om jag har förstått er rätt måste jag ansluta A1 A1 till A1 för 3 chips tillsammans? Hur styr jag skriftligen till flis-närvarande programmet för pic är inställd på "rulla över"
 
Jag citerar "minne kontrolleras av pic stift rc3 (klockan) och RC4 (data). Data överförs serie som svar på klockan signal.Data stift är dubbelriktad ... Minnet nås cycliclly, inspelning till minne bytes från 0 till 32k, sedan rullande över noll och sedan inspelningen under föregående minnesplatser, upp till 32k igen, och så on.To upprätthålla program enkelhet för rollover punkt, antalet byte för varje prov har fastställts till den runda "binär antal 16 ,.... Vid varje minutersintervall två byte för spänning registreras två bytes var för både nuvarande kanaler, med två bytes vänster over.To en av dessa redovisas en" flagga "som anger vid vilken tidpunkt i minnet räknas är noll och ignoreras. "
Jag har figur 5.1, nedåt laddas från Microchip och data sheet.Do jag måste ändra. Asm filen för pic att veta att man måste skriva till en viss adress?
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

 
Finns det ingen som kan hjälpa mig med mitt problem? Är det möjligt eller bara svårt att ändra. ASM fil?

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top