Hur att fastställa om mottagna bitarna är delbara med 5?

M

meetspraveen

Guest
hai, ser vi ae får bitar seriellt vid varje klockpuls då om jag vill veta om mottagna bitarna är delbart med fem vid nästa klockan stoppa mottagningen? wat är alla olika sätt att hitta?

[Quote = meetspraveen] Hai ser vi ae får bitar seriellt vid varje klockpuls då om jag vill veta om mottagna bitarna är delbart med fem vid nästa klockan stoppa mottagningen? Wat är alla olika sätt att hitta? [/ Quote ] Kan du göra din fråga tydligare? Fick bitar delbart med 5 betyder? Ge ett exempel och förklara.

hai, betyder det att vi får 101010101 ...... (vid varje klocka vi får en bit) och sedan om vi stoppar i receptionen på ett ögonblick och NXT klocka måste vi ta reda på om mottagna biten är delbart med 5? hur att hitta? ex inloppsflödet 1010101010111 ..... Om vi ​​stoppar detta mottagning på 1010101010111 sedan på NXT clk vi har att berätta jag om hittills mottagna bitarna är delbart med 5 förväg tack

Använd de mottagna bitarna till steg en 5 steg cyklisk räknare (såsom en ringräknare). Gör en logisk test med nästa puls mot utsignalen från räknaren. Om räknaren är inställd på fem, då antalet bitar i indatasträngen var delbart med 5.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back