Hur du använder codevision och AVR studio.

Tack för snabbt svar. Det är lite tid kritan så jag bestämde mig för att gå för PCB layout som nämns i ovanstående webbplats. Men insåg snart att det inte enligt den skala. Kan du göra det för mig eller om jag begär för mycket än du kan vägleda mig hur man använder proteus programvara eller om det är online hjälp att få. Vidare hur stor en uppgift är att utforma layout av en sådan krets.

För att göra PCB från början skulle ta timmar även om du vet hur man använder programmet, måste du göra det schematiska först placera komponenterna, prova autorouter att hitta någon startpunkt lösning och sedan manuellt flytta / lägga spår och komponenter för att uppnå bästa möjliga resultat. Jag inte har någon guide på det, måste du använda handböcker och många hourd experimenterar med enkel PCB och sedan gå till mer avancerade. Denna bild är inte användbart i Proteus, kan den ändra storlek med ett program som GIMP eller Photoshop, men bilden är inte av god kvalitet är det en jpeg (i stället för förlustfri bmp eller TIFF) och de tunna linjerna är suddiga och avståndet från elektroderna är oklart i många led. Jag personligen använder vektorgrafik för min PCB. Jag vet inte om bilden är i skala eller inte, men du kan be utformad för att skicka en bild av PCB och kanske använda en bättre format. Alex

Tack för ditt stöd till nu. Nu vet du redan att jag använder Codevision AVR kan du berätta för mig hur kan jag bränna hex använda den. Jag har följande programmeraren

Din länk leder till en inloggningssida. Om din programmerare stöds i cvavr sedan gå till Inställningar-> programmerare och välj din programmerare och porten där den är ansluten. Då Verktyg-> chip programmerare, bör du se din MCU modellen finns om inte markera den. För att testa anslutningen pressen läs-> chip signatur, om det går bra sedan använda program-> radera chip och sedan program-> blixt. Om du vill ändra säkringen bitarna använder sedan läst-> säkring bitar först för att se den aktuella inställningen, och sedan göra de ändringar du vill och program-> säkring bitar. Om du har projektet öppet när du går till programmeraren då hex filen blir loade automatiskt, om inte du kan använda Arkiv-> last blixt i programmerarens skärm. Alex

För att se programmeraren gå till "www.robokits.co.in" sedan i höger sida i "Ange sökord nyckelordet" typ "AVR programmerare" där det sista sökte posten är min programmerare som är "AVR High Speed ​​USB programmerare (Kompatibel med Windows 7) ". Se om du kan hjälpa mig att använda det.

Det står "STK500V2 kompatibla" så på skärmen där du väljer din programmerare måste du använda STK500/AVRISP och väljer COM-port. COM-porten ska listas någonstans i systemet enheter, men du kan också prova med COM1 sedan COM2 osv tills du hittar den rätta (med AVR ansluten testet om det kan läsa det) Alex

kan någon hjälpa mig att bygga hex fil för mitt projekt ... Jag HAV ett atmega32 program ni behöver hex fil,.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back