hur jag omvandlar växelspänning till motsvarande likspänning

Q

quris_terris

Guest
Jag har växelspänning mellan 1V och 6V.Jag vill ha sin motsvarighet likspänning.om växelspänning förändringar mellan 1V och 6V sedan på utgången motsvarande DC spänning uppstår.

Oppo zaprezentował swój nowy smartfon pracujący pod kontrolą Androida w wersji CyanogenMod o nazwie N1 Mini. Oznaczenie sugeruje, że jest to pomniejszona wersja modelu N1, no i faktycznie opisywany telefon jest mniejszy. Ma bowiem 5-calowy wyświetlacz, który jest o całe 0.9-cala mniejszy niż w N1, ale mimo to trudno nazwać go małym. Jest też lżejsz...

Read more...

what do u menar medCitat:.
om växelspänning förändringar mellan 1V och 6V sedan på utgången motsvarande DC spänning uppstår

Använd en precision AC / DC-omvandlare, som den i avsnitt 3 i detta appnote: www.national.com/an/AN/AN-31.pdf # page = 1

DC motsvarigheten till de Ac signal DC komponent (RMS i den ursprungliga signalen - dess DC).
Om AC är sinsoid då DC motsvarar din signal är 3,5 5/root (2) V = 4 V

En hel våg precision likriktare plus ett lågpassfilter kommer att producera en DC-utgång som är lika med genomsnittet ingång.För ett rent sinusformad ingången kan du skala produktionen av faktor Pi X SQRT (2) / 4 för att få RMS-värdet.Om du har en icke sinusformad AC eller AC med överlagrade DC, det enklaste sättet att få en produktion som motsvarar RMS ingång är att använda en sann RMS-omvandlare IC, som Analog Devices AD637.
Hälsningar,
Kral

Du kan använda valfri regulator krets med lämpligt utformade parametrar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back