Hur kan jag ange mikrovia när fanout BGA i Allegro?

E

Eric.Lee

Guest
Jag har ställa de avaliable vior inklusive mikrovia (via7t8) och throughvia etc, var BGA placeras på bottenlagret 8, när fanout av pick BGA, men alltid använda throughvia, aldrig mikrovia via7t8. hur man löser detta? Tack.

En liknande fråga ställdes och besvaras innan på detta forum. När du gör "fan av pick" användning popupmenyn för att gå till inställningar, här kan du ange via typ som ska användas i fläkten. M

Du menar "Testpoint" tagg i popup-menyn? en annan fråga? varför det kallades "Testpoints Vias"?

Ja, jag tror jag gör rätt sak som du sa. på "Setup" popup-menyn, det finns några taggar: "fanout, buss routing Vias utsäde, Testpoints etc." är det rätt? Har via startades under "testpoint" tagg? Tack. : |

du behöver konfigurera uVia som primär eller standard via. Annars kommer det inte att använda uVia för fläkt ut eller till och med under interaktiva routing. Du kan tilldela primärt via i inställningarna. M

Test Point vior används för IKT och andra ändamål testa de skiljer sig från andra vior i den meningen att de har sin maskering öppen från antingen toppen eller botten på uppdrag per. de spelar liknande roller som test poäng. Ricky

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back