hur man beräknar setup och hålltid, tack

S

straw

Guest
Med tanke på den följande utformning, referera till figuren 1.Vad är den effektiva setup och väntetider mellan IN och CLK i ovanstående krets? A. Tsetup = 4 ns, Thold = 1 ns B. Tsetup = 3 ns, Thold = 0 ns C Tsetup = 3 ns, Thold = 1ns D. Tsetup = 2 ns, är Thold = 0 ns 2.Vad det högsta frekvensen av ovanstående krets? A. 250 MHz B. 80 MHz C. 125 MHz D. 166,7 MHz

Hej, jag tror C är corect svaret för efective ställtid och väntetid är max frekvens 166.7MHz. Tsetupeff = TclkFFQ + (Txor-Tclkdelay)-Tsetup Tholdeff = (Txor-Tclkdelay) TP = TclkFFQ + (Txor-Tclkdelay) + Tholdeff

Tack så mycket, vill jag ställa en fråga, effektivt sätt slack, är det rätt tack [size = 2] [color = # 999999] Läggas till efter 4 minuter:? [/color] [/size] kan du använda tidpunkten sekvens siffra att förklara för mig? tack

Hej, jag har en bra ppt för installation och timing analys. Pls hänvisa det som kommer att hjälpa u mycket

tack, är den ppt mycket bra, kan du ladda upp andra ppt? en annan fråga: från ppt, jag vill fråga, vi inte vet perioden CLK, hur man beräknar tsu och thold? från ppt, sidan 26 Jag tror att tsueffective = txor + tsu-TCLK = 2 2-1 = 3 theffectiv = TH + TCLK-txor = 2 1-2 = 1. är det rätt?

Hej för det första en, jag tror b är det rätta svaret som tiden från D till q är fullt tillräckligt för att det ska hålla finns det ingen anledning att hålla

Från och med hålltid, vi talar om i -> Q, orginal Th = 2ns för väg Q till Q, hålltid är bra. men för väg i Q, även om vi har Tp_xor = 2ns, men vi har fortfarande 1ns clk skeva, så att den nya hålltiden för IN shoul uppfyllda: 1ns.

Hej Star är Presentationen mycket användbar. Har du kommit upp med det själva? Hur som helst .. tack för att ladda upp den.

kan någon plz tala mig om effektiv installation och hålltid är samma som TSET (slack) och Thold (slack). om inte vad de är? Amit

Hej, En mycket interresting fråga och svar! Kan någon skickade mig PPTS? Min e-post: master_picengineer-at-yahoo-dot-fr Tack,

Hej det är max frekvens är 125 MHz f = 1 / T = 1/clk till q + kombinationen fördröjning + SETUP tid Vamsi

denna fråga quzzles mig en lång tid, och nu tycker jag svaret.

Folks, jag kan inte hämta filen 13 [1]. SeqCktTiming.ppt eftersom jag inte har tillräckligt med poäng som en nybörjare. Kan någon vänligen maila den till mig på abzrh (at) hotmail (dot) com Tack! [Size = 2] [color = # 999999] Läggas till efter 59 minuter: [/color] [/size] Folks, jag kan inte hämta filen 13 [1] SeqCktTiming.ppt eftersom jag inte har tillräckligt med poäng som. en nybörjare. Kan någon vänligen maila den till mig på abzrh (at) hotmail (dot) com Tack!

Kan någon utveckla mer på beräkning av maximal klockfrekvens ... Även jag tycker att det borde vara 125MHz ... så för dem som gav svaret som 166 ... kan u plz förklara hur u fick det?

Bra frågor! Kan någon skicka mig en kopia av SeqCktTiming.ppt? Jag har inte tillräckligt med poäng för att ladda ner det: cry: min email: que_youlin@yahoo.com.cn . tack på förhand!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back