hur man beräknar setup och hålltid, tack

Jag tror att svaren på dessa frågor är C. Tc = TCLK-q + Txor + Tsetup = 4NS 2 ns 2 ns = 8ns, så f = 125MHz.right? Hej, GCK. kan du maila din ppt till mig? Jag kan inte ladda ner det eftersom min poäng är inte tillräckligt. Min e-post: jimaaa0@gmail.com

dess trevligt att c. frågan på detta forum! några av svaren är rätt vissa är fel! En liten ext fråga från min sida! Antag om förseningen av NOT-grinden är 4NS! Vad blir resultatet av ovanstående fråga! Denna vilja förklarar de flesta av dem som är fel med deras inställning! - Pra

hej om förseningen är 4NS jag tror ställtider är 5ns och hålla 0NS frekvensen är också 125MHz är det r?

Jag tror att anwser är C och C: för 1, är den extra fördröjning 2ns är clk fördröjning 1ns, är total lagt fördröjning 1ns installationen är 1 +2 = 3NS är Hold 2ns-1ns = 1ns, för 2, max frekvens är 1 / (2 +2 +4) = 125MHz;

[Quote = hfooo1] hej om förseningen är 4NS jag tror ställtider är 5ns och hålla 0NS frekvensen är också 125MHz är det r? [/Quote] han frågade om inte porten är 4NS, inte OR-grinden, så jag tror Tsu är 0 och thold är 4ns.

Jag insåg att min previus svaret var felaktigt. Så jag korrigera det enligt nedan. 1. (C) 2. (C) bara om denna enda FF används (ingen annan kombinationskretsen används).

Kan någon skicka mig en kopia av SeqCktTiming.ppt? Jag har inte tillräckligt med poäng för att ladda ner den

Hej Kan du skicka till min e-post boddu3 (at) hotmail.com PPT seqckttiming.ppt Tack på förhand Lokesh

för givet CKT frekv blir 2 (Setup) + 2 (Xor Delay) - 1 (buffert fördröjning) = 1/3ns [size = 2] [color = # 999999] Läggas till efter 17 minuter: [/color] [/size] maila mig SeqCktTiming.ppt på cshekhar_vlsi (at) rediffmail.com. Jag har inte tillräckligt med poäng för att ladda ner den. Tack på förhand. cshekhar

Till alla er nybörjare tigger om PPT-filen kan du försöka att klicka på länken som säger "Gratis spegel (inga poäng)".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back