hur man beräknar setup och hålltid, tack

Hej! pleasesent mig attactchment på ravindranitj@gmail.com [size = 2] [color = # 999999] Läggas till efter 2 minuter: [/color] [/size] skicka mig som jag inte har några tillräckligt med poäng att hämta den.

hej, kan någon skicka mig ppt min post-ID:-kapil0409 @ gmail.com

(Ställtid vid stift hela marker) = (ställtid vippans uppgifter stift) - (min klocka fördröjning från chip stift till FF stift) + (max uppgifter fördröjning från chip stift till FF stift) [size = 2] [ color = # 999999] Läggas till efter 49 sekunder: [/color] [/size] (hålltid vid stift hela marker) = (hålltid vippans uppgifter stift) + (max klocka fördröjning från chip stift till FF stift) - (min uppgifter försening från chip stift till FF stift)

[Quote = GCK] Hej, jag har en bra ppt för installation och timing analys. Pls hänvisa det som kommer att hjälpa u mycket [/quote] Hej, tack så mycket bra ppt ....

HI satyakumar Har u alla dokument som har definition av installation och holdtime?

Hej, min post: kunde smezsc (at) yahoo.com.cn någon skicka mig en ppt? Tack!

Svaret är: 1. c. 2. c (bufferten för klockan kommer inte att påverka den maximala frekvensen) Tänk över det om du väljer andra, eftersom fel svar kanske vilseleda junior killar.

Jag tror Max frekvens är 250MHz. TCLK-> Q behöver inte tas för beräkning Max frekv, bara ställtiden nog. fmax = 1 / (Tdxor + Tstup)

Förutsatt XOR fördröjning som propogation fördröjning (TP). Effektiv installation tid: Tsu + Tp - Tsk = 2 + 2 - 1 = 3 Hålltid: TH - Tp + Tsk = 2 - 2 + 1 = 1 Krets frekvens: TCO + Tp + Tsu - Tsk = 4 + 2 2 - 1 = 7 Närmaste svar givna alternativ är 125 MHz. Krets bör uppfylla hålltid krav. Om någon väntetid brott, krets behöver uppdateras med tillräckligt buffertar för att lösa hålla tiden kränkningar, inte fungerar frekvensändring inte garanterar möte väntetid krav.

ställtider = (klockperiod) Tc - (dataväg fördröjning) TDP - (clk-Q fördröjning) TFF-(klockvägen fördröjning) Tdc Tsu kommentar på min slutsats??

Hej, Maila mig ppt @ pawantej28@gmail.com. Jag kan inte ladda ner. Rgds, Pawan

Hej, Maila mig ppt @ pawantej28@gmail.com. Jag kan inte ladda ner. Rgds, Pawan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back