Hur man får mer erfarenhet av ADC, PLL, etc.

W

walker5678

Guest
Hej alla, jag har fem års analog design erfarenhet, och främst inriktad på ljud, hemelektronik etc. och jag har lärt mig vissa grundläggande kunskaper om ADC / PLL / filter, men har ingen oppotunity till pratice, hur ska jag göra? Några råd från dig är mycket uppskattad. Tack!

läs mer tidningar och böcker kan få mer erfarenhet av ADC, PLL, etc. :)

Ja, läser tidningar och böcker är en av vägen, men kanske praxis är det bästa sättet. Nu i många företag har recruiment de behöver erfarenhet av AD / DA, PLL, Filter, etc., och jag är rädd för bara papper behandlingen inte kan övertyga dem att ge dig en intervju chans. Så det är därför jag vill hitta någon möjlighet att praktisera den. Hur tror ni om det? Tack!

Läsa papper och viktigare, försök att simulera kretsen. Gör det bara. : D

de flesta människor tror att jag vet om total enhet, men de har knoledge precis som det ADC: analog till digital omvandling .. till viss del fördjupad de få kunskap hur man gör convesion då bara de flesta av u tror att jag vet att .. i praktiskt taget kretsen består av omvandlingskretsen tillsammans med vilken enhet det vidare conneceted att beroende på att ADC-kretsen bör vi design.in att avancerade terminer inkluderar som Double Data Rate convesion. hur man gör det convesion möjligt först tänka .. då endast använda differentierade i / p ansluta på två ADC: s med en enda klocka på både positiva och negativa klockflanker .. så att beroende på tillämpning kan vi välja rätt ADC ... Jag kommer att ge en ADC

Prova att använda gratis verktyg som LTspice att simulera dina kretsar.

Lär sig inte värdelösa färdigheter. Om ditt jobb krävs ADC / PLL kunskap, kommer du att ha gott om chanser att öva och lära. Om den inte gör det, slösa inte din tid. Eller gå och hitta ett nytt jobb.

Hej, naalald, tack för bra material, det är mycket detaljer och introducerade steg för steg.

från pratice kan du hitta det område du behöver för att ta hand. annars, om det finns några bra material som kan berätta erfarenheter från andra, bör det också vara ok. om du har 5 års erfarenhet av analog design, bör du ha goda kunskaper på komponenten design, behöver du bara lite systemnivå lärande för ADC / DAC eller PLL, varför inte bygga några modellen själv, som kan hjälpa dig att få mer kunskap om systemnivå.

Hej Piao skulle vilja veta hur man bygger och simulera modeller av ADC, DAC, är det med MatLab? Tack.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back