Hur man gör en IP-kärna kompatibel med AMBA bussen?

N

netyouke

Guest
Hej alla, Som topic says.every IP-kärna har olika interface timing, hur man gör det conpatible med AMBA s timing.my uppfattning är IP-kärnan behöver en extra gränssnitt för att ansluta IP med AMBA bussen, är gränssnittet en styrenhet, det att konvertera den ursprungliga tidpunkten för AMBA timing, men jag tror inte att vi behöver ansluta alla informationskrav till AMBA bus.Does AMBA bara behöver ansluta till IP: s data-och adressbussen eller behöver ansluta till alla informationskrav för en IP-kärna? väntar några rutinerade tekniker har liknande erfarenheter kan ge mig några råd, tack! Diskussion är också välkommet!

om du har en ip som har haft en AMBA gränssnitt, bör du se ditt gränssnitt träffa några timing constrians. annars kommer du att möta problemet timing stängning i P & R. i vårt labb har begränsa alla Io gränssnitt till AMBA om på minst 50% tjänstgöringstid för både in-fördröjning och utgångar fördröjning. Om din IP inte har AMBA gränssnitt ska du skriva ett omslag som conect IO IP The AMBA, för både funktion och timming requirment.

till nmtr: Tack för ditt svar, för närvarande jag koda en IP-kärna för mitt examensarbete är mitt mål att göra IP-kärna kompatibel med AMBA buss, så jag exakt behöver skriva ett omslag för undersökningsperioden omslaget anslut IP: s data och ADR bussar och ger också AMBA buss med data och ADR bussar, samt viss kontroll signal som krävs av AMBA spec, men jag tror att det finns ingen anledning att ansluta alla IP signal Ios till AMBA buss är det? till exempel har IP en video synkroniserad ingång en bit bredd, i anslut den från yttre source.for AHB, kan du berätta den typiska frekvensen bussen klockan? tack så mycket!

"Det finns ingen anledning att ansluta alla IP signal Ios till AMBA buss, stämmer det?" det är rätt .. "För AHB, kan du berätta den typiska frekvensen bussen klockan" för 0,18 process normalt kan målet för 100-200Mhz uppnås. men mer är svårt. Om många enheter ansluts i bussen. generellt är Bus ett SHARE och gemensamma datautbyte kanal. AMBA är design för att utbyta data bara. inte för andra ändamål. så speciell siganl inte behöver lägga till Amba.

tack, men min data som bredd är 16 och Addr bredd är 13, det är IP-kärna som lämpar sig för AMBA, eftersom jag vet AMBA grundläggande bredd båda är 32 bits.And hur du skriver detta wrpper jag använder den maskinen enligt AMBA s spec . jag konw du har en sådan erfarenhet, kan jag dela din sammanfattas.

Om den är en 16 bitars data, varefter de bitgruppsvägen strober används här. jag menar de första 16 bitars data använd 1 och 2 byte körfält och för den andra skuren överföringen använder 3: e och 4: e byte körfält i 32 bussen och fortsätta med liknande överföringar. Och om möjligt skapa HStrb väg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back