Hur man gör hem-brygga double side PCB

S

SISWANTO

Guest
Dear All,
Någon behag hjälpa mig till explaint eller ge mig länken om hur man gör hem-brygga dubbel sida PCB.Bland annat göra genom hål, så Buttom-sidan och top-side ansluta.Tack så mycket.Siswanto

Det sätt jag gör det är att skriva ut den övre och nedre skikt på film, omsorgsfullt linje upp dem och häfta ihop dem längs ena kanten.Då använda tejp för att hålla fast ljuset sensative PCB mellan dem.Expose båda sidorna en i taget för ultraviolett och utvecklas.Då etch styrelsen.
Du kan få stiften att göra det genom hålet anslutningar.
Resultaten kan bli ganska bra.

Jag gör en massa dubbelsidig styrelser via toneröverföring.Jag byggde ett ljusbord för att tillåta mig att anpassa konstverket.Jag använder dubbelhäftande tejp när de två sidorna har anpassats.Jag använder också en ändrad Laminator för överföring och användning ett vikt papper att hålla styrelsen / papper församling för det första passet eller två.

Plated genom hål en möjlig men mycket arbete och om du design med icke-pläterade genom hål i åtanke hittar du its not that bad.Några knep:
- Blanda TH och komponenter SM.
- Använda TH leder till att passera signaler mellan skikten (th motstånd, mössor, dioder, icke-sockel ICs och så vidare.
- Vias är ganska enkelt.Jag kör bara en tunn ståltråd (säger 28 ga eller finare) genom dem alla och lödtenn båda sidor av varje hål.Snip bort överskottet tråd efter testning.

Om ni insisterar på PT hål, kan du göra det men du måste göra bordläggningen.Här är en referens: http://www.thinktink.com/stack/volumes/volvi/condink.htm
Senast redigerad av philba den 01 Feb 2006 17:50, edited 1 time in total

Vid utskrift, se till att du skriver ut på filmen så att bläcket kommer att vara den sida som går mot koppar, kan annars lätt få under under exponeringen och dina låtar blir tunnare.

Make some big " " markerar utanför styrelsen kanten på båda filmerna, så att när du har din styrelse i mellan du har något att kontrollera anpassningen.

Se till att din tracking / koppar är väl avvägd så att du inte har massor av groundplane på ena sidan och några små spår på den andra, annars kan du hitta den tunna spår som etsat bort.

cyberrat skrev:Make some big " " markerar utanför styrelsen kanten på båda filmerna, så att när du har din styrelse i mellan du har något att kontrollera anpassningen.

ah ...ombord konturer, ja de måste vara lite tjockare än normalt, säger du 15-20 som de etch bort lätt.

Hej
Här är en handledning för att göra Double sidan PCB.Jag hoppas att detta hjälper.

hxxp: / / www.infiltec.com / seismo / pcb-home.htm

det är en anständig, om kort översikt av processen.Du måste kopiera länktexten, klistra in den i din webbläsare och ändra xx till TT i webbadressen.suck.

Jag försökte repost länken med URL feaature av edaboard BBS-programvara, men det fungerar inte på något sätt edaboard inte låta det gå igenom.Varför känner edaboard behovet av att skruven med "http" i webbadresser i första hand???Verkar dumt.Allt det gör är att få folk att slösa tid eller tror att affischen förstörd url.Ta en titt på länken nedan - det bör gå till www.infiltec.com / seismo / pcb-home.htm men istället skapar det ett fel på edaboard servern.Sorts dum, IMHO.Men naturligtvis, dess deras styrelse och de kan skruva upp hur allt de vill.suck. http://www.infiltec.com/seismo/pcb-home.htm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back