hur man inse korset kopplar combline filter?

R

reuy

Guest
Jag utformar ett combline bandpass filter, det är en caivty struktur.
det finns ett positivt passera kopplingshandsken i denna utformning, men det är svårt att
hitta en möjliga fysiska strukturen att inse det.
Har någon en aning om detta?

tack

Ja jag gör, det finns flera sätt att uppnå detta, men för en nybörjare att simplist sättet är att använda en tråd eller shim att koppla över, nu plats är viktigt
så experimetal metoder kan behövas.

Det sätt som du
har dragit den krets som redan antyder koppling mellan slutet resonatorer.Om mitt ledaren i slutet resonatorer flyttas närmare till början och mitten ledaren i mitten resonatorn flyttas närmare botten, sedan slutet resonatorer kommer att "se" varandra bättre och därmed par med varandra.

Tack grabbar.faktiskt,
det gjorde jag inte uttrycka problemet tydligt.
PIC jag drar är bara en del av mitt filter och ställning resonatorer har varit begränsade.det enda sättet jag gör nu är att skapa en tråd som förbinder första resonatorn och den sista.men simuleringen visar att det är
vissa kabelgränssnitt sak hände med S parameter så jag kan inte räkna kopplingsmekanismen koefficienter korrekt.Så jag tror att ett annat sätt att inse detta passera kopplingshandsken maj undanröja obekväma.

poängen i detta fall är att hitta ett sätt att koppla elektriska fält från den första till den sista resonator.allmänhet en tråd kan göra det, men alla andra sätt utom det?

anyway, experimentell stämningen är alltid det sista steget.

Ja, det finns men det är svårt jämfört med tråd, om du inte redan vet,
om denna metod då du förmodligen kommer att ha alldeles för mycket besvär

vägen är i en fyrkantig konfiguration använder iris
sLäggas till efter 2 minuter:finns det några tidningar där ute att diskutera förfarandet men jag minns inte när off hand.du verkligen behöver ett bra grepp om hur dessa comblines arbeta fysiskt för att förstå dem weel nog att bli kreativa.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back