T
TrickyDicky
Guest
hur länge har kör du simuleringen för? och där är din klocka genereras?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nåt så här @ Simulation Waveform Window? int = 185 och simulatorn stannar ............ Här finns en avvaktande uttalande om klockan ... och troligen ... du kanske har glömt att ge klockan stimulans, så att processen exekverar gång och avbryter ... så det första värdet är laddad och andra värden laddas inte. Det är problemet med 'CLK' .... while-slinga är bra ..... så påföljd är ... tillämpa klockan 'CLK'Sir Jag fick effekt [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 17:10 --------- - Tidigare inlägg var 17:08 ---------- [/SIZE][/color] men läsning bara första värdet SHD jag förlänga slingan
I `ve ges vänta 10 ns, detta showin mig lite 25 - 30 värden, men det lagras i heltal så nu vill jag att placera värdena i matrisen så I` m förändra den genom att förklara ett matris. när det gäller att tilldela heltalsvärde till systemet hur jag ändra programmet arkitekturen Behavioral för fil2 är typ HELTAL1 är array (heltal intervall från 1 till 191.500) av heltal börjar testprocessen fil: text öppen read_mode är "C: \ Documents and Settings \ Chitra \ Desktop \ decimal.txt ", - file file test: texten är i decimal.txt, rörlig BUFF: linje, variabeln x: integer utbud 255 downto 0; --- x1 kan vara av vilket format som helst inledas medan (inte endfile (test)) loop readline (test, buff), läs (buff, x); int
arkitektur Behavioral i fil2 är typ NUM Array (naturliga utbredningsområde) av heltal; signal s NUM (0-166.499), börja processen - ingen klocka, eftersom du inte använder klockan variabeln inbuff: linje; fil test: Texten öppen read_mode är "C: \ Documents and Settings \ Chitra \ Desktop \ decimal.txt" variabel num_word: heltal: = 0; variabel good_read: Boolean; inledas medan (inte endfile (test)) loop readline (test, inbuff) good_read: = true, medan good_read loop Read (inbuff, s (num_word), good_read), om good_read så num_word: = num_word +1, End If, slutet loop, slutet loop, slutet process; slutet beteende,
Som TrickyDicky sa readline lagrar hela linjen. så du har gå till n 'läsa' .... om det finns n heltal per rad. Så jag skulle föreslå en annan metod .... Om du kan ändra formatet på indatafilen till några heltal per rad (hanterbart) .. allt ska fungera ... enkelt skript i Matlab kan hjälpa dig formatera texten så att det passar VHDL stil. andra komplexa lösningar existerar som utvecklar en ny förpackning.fina herre om jag behöver flytta till nästa rad wat är att jag behöver göra. jag försökte sätta på ögla för readline men gick inte arbete. I don `t KNW wats fel bcos när" utan endfile loop "som ges bör läsa alla värden i texten rite??