Hur man skapar en enkel dimmer med PIC16F84, men utan att använda en kondensator?

Y

yllongboy

Guest
Hej där ... kan någon hjälpa mig att lösa mitt problem ... Jag är på PIC programmering och jag vill börja skapa en enkel dimmer med PIC16F84 ... Hur görs detta utan att använda en kondensator ... just bara av programmet ... Detta kan göras genom PWM? .. Kan jag har enkel exempelkod av detta? Tack ....

Hej där ... tack för svaret .... Vad menar du med AC dimmer? Jag förstår inte det .... mitt problem är, jag vill tända en lysdiod med en ökande lyskraft sedan långsamt ljusreglering .... användning PIC16F877.

Vad du behöver är PWM-styrning, ta titt på denna webbplats: [url = http://www.pages.drexel.edu/ ~ kws23/tutorials/PWM/PWM.html] Skapa en PWM-signal Användning av en PIC 16F84 [/url]

Tack så mycket .... Jag uppskattar det ..... Jag ska försöka få en tupplur på det .... Tack ......

[Quote = yllongboy] Vad menar du med AC dimmer? [/Quote] Du kan dämpa en tråd glödlampa som drivs från väggen 110V (eller 220V) 60Hz AC. Effekten liknar dimma LED, men kretsar (såvitt jag förstår, rätta mig om jag har fel) är mer komplex. Förresten, fick jag höra att fluorescerande / glödlampor ström från 60Hz AC inte kan dimmas vara.

Hej, kanske du vill titta på detta [url = www.microchipc.com/sourcecode/ # triac] dimmer [/url] lycka

Du kan dämpa en tråd glödlampa som drivs från väggen 110V (eller 220V) 60Hz AC. Effekten liknar dimma LED, men kretsar (såvitt jag förstår, rätta mig om jag har fel) är mer komplex.
"AC dimmer" = AC fas Control, ta en titt på [url = http://www.epanorama.net/documents/lights/lightdimmer.html # omvänd] Lätta dimmer kretsar [/url]
Förresten, fick jag höra att fluorescerande / glödlampor ström från 60Hz AC kan inte dimmas.
Inte sant. googla med dimmer lysrör , det finns tusentals trådar ...

hittar du AC dimmer i alla makten Elektronik/accar/laddare/mm- bok. Det finns också direkta dimmer chip är tillgängligt för digital styrning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back