A
anhnha
Guest
Hej, wan't jag att simulera RS232 till RS485 i proteus, men jag kan inte skapa en RS232 voltage.I används compim men det är bara TTL standard.How kan jag ha RS232 standard att göra it.Pleased hjälpa mig, tack.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svar, kan du hjälpa mig kolla schemat som jag har rita i proteus.There finns många saker gör mig förvirrande: ??: I denna schematiska jag kan skicka och ta emot från / till både side.Would du ge mig förklara för dessa: 1.Why vi behöver en växelriktare i schematiska? 2.Why Jag kan skicka och ta emot data korrekt, medan ingången MAX232 är bara TTL standard.How kan jag få RS232 standarden MAX232 i proteus? 3.När jag lägga en 555 timer i den andra sidan för att styra emot och skicka, men detta är inte fungerar? Jag vill använda 2 555 timer för att kontrollera den. Tack så mycket. [Bifoga = CONFIG] 71.891 [/attach]Hej, gå här för en guide. http://www.edaboard.com/thread95958.html
Tyvärr! Jag glömde denna schematiska [Bifoga = CONFIG] 71.894 [/attach] Tack på förhand.Tack för svar, kan du hjälpa mig kolla schemat som jag har rita i proteus.There finns många saker gör mig förvirrande:: I denna schematiska jag kan skicka och ta emot från / till båda??. side.Would du ge mig förklara för dessa: 1.Why vi behöver en växelriktare i schematiska? 2.Why Jag kan skicka och ta emot data korrekt, medan ingången MAX232 är bara TTL standard.How kan jag få RS232 standarden MAX232 i proteus? 3.När jag lägga en 555 timer i den andra sidan för att styra emot och skicka, men detta är inte fungerar? Jag vill använda 2 555 timer för att kontrollera den. Tack så mycket. [Bifoga = CONFIG] 71.891 [/attach]