Hur man skapar en RS232 standard i proteus

A

anhnha

Guest
Hej, wan't jag att simulera RS232 till RS485 i proteus, men jag kan inte skapa en RS232 voltage.I används compim men det är bara TTL standard.How kan jag ha RS232 standard att göra it.Pleased hjälpa mig, tack.

Tack för svar, kan du hjälpa mig kolla schemat som jag har rita i proteus.There finns många saker gör mig förvirrande: ??: I denna schematiska jag kan skicka och ta emot från / till både side.Would du ge mig förklara för dessa: 1.Why vi behöver en växelriktare i schematiska? 2.Why Jag kan skicka och ta emot data korrekt, medan ingången MAX232 är bara TTL standard.How kan jag få RS232 standarden MAX232 i proteus? 3.När jag lägga en 555 timer i den andra sidan för att styra emot och skicka, men detta är inte fungerar? Jag vill använda 2 555 timer för att kontrollera den. Tack så mycket. [Bifoga = CONFIG] 71.891 [/attach]

Tack för svar, kan du hjälpa mig kolla schemat som jag har rita i proteus.There finns många saker gör mig förvirrande:: I denna schematiska jag kan skicka och ta emot från / till båda??. side.Would du ge mig förklara för dessa: 1.Why vi behöver en växelriktare i schematiska? 2.Why Jag kan skicka och ta emot data korrekt, medan ingången MAX232 är bara TTL standard.How kan jag få RS232 standarden MAX232 i proteus? 3.När jag lägga en 555 timer i den andra sidan för att styra emot och skicka, men detta är inte fungerar? Jag vill använda 2 555 timer för att kontrollera den. Tack så mycket. [Bifoga = CONFIG] 71.891 [/attach]
Tyvärr! Jag glömde denna schematiska [Bifoga = CONFIG] 71.894 [/attach] Tack på förhand.

1. Jag tycker det är bara för simulering ... eftersom MAX232 är något som en spänning inverter 2. kom ihåg det är bara simulering ... något sätt om du matar in TTL (0-5V) till ett MAX232 det kommer att fungera! och utgången ska vara RS232 (-10V ~ +10 v), men du har omriktaren för sånt .. 3. Jag kan inte se hur din 555 fungerar ... mmmm för Lacy att dra din krets och simulera den .... men avtryckaren ska anslutas till TX utgång ... på något sätt ... här är ett datablad och CIRCUIT en bra RS232 till RS485 konverterare ... [URL = "http://www.bb-elec.com/bb-elec/literature/485ptbr-3903ds.pdf"] RS232 till 485 [/URL] Jag buyed den och det fungerade charmly ... något sätt verkar det enkelt att bygga (notera MAX232 som tsc232 ...

Tack så much.I är en nybörjare på electronic.Would du hjälpa mig att förklara varför denna schematiska inte fungerar. [Bifoga = CONFIG] 71.943 [/attach]. Vad är fel i detta kan jag inte hitta något fel, men jag är inte fungerar när jag simulera proteus.All jag vill göra är att kommunicera mellan två datorer och jag måste konvertera från RS232 till RS485 och vice versa.I har tagit bort MAX232 eftersom jag tror att i detta fall utgång vitural terminalen har TTL standard . Jag uppskattar verkligen din hjälp.

det fungerade! åtminstone i simuleringen ... [color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 10:39 ---------- Tidigare inlägg var 10 : 34 ---------- [/SIZE] [/color] observera alla komponenter och de värderingar R och C det är beräkna under 1ms för en 9600bps kommunikation ... för andra baudrates du behöver för att räkna ... (Fuska: Jag använde värden från pdf jag postat tidigare: twisted :)

Thanks.It arbete well.But nu vill jag överföra TTL till rs232.I används för två MAX232 göra that.one för att trensfer TTL till RS232 och en annan för att överföra RS232 till TTL, skulle uppstå ett problem är att när jag skriver från ett vitual terminal gång det har fel och någon gång det fungera? den första bokstaven är alltid fel? Kan du visa mig vad händer? Detta är min fel och diagram: [Bifoga = CONFIG] 72.337 [/attach] [Bifoga = CONFIG] 72.339 [/attach]

Jag tog min dyrbara tid för att slutföra krets som du angav, med 2 MAX232 ... och, ja det första tecknet inte går ok ... Jag lade bara några pullups och pulldowns (för simuleringen stater) ... och jag tycker att det är ok, är det första tecknet glitch något mer av en simulering problem, så du inte skulle bli av med det från proteus isis .... men jag är väldigt säker på att det kommer att fungera på det verkliga livet ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back