Hur prototyp RF kretskort?

Lär dig hur man gör kretskort hemma. Jag använder redan sensibiliserade Kingston PCB och UV-ljusbord. Riktigt bra resultat ner till 5 du. CharlieTheTuttle

Ok detta är vad du behöver göra: 1.Ta en koppar-PCB ombord och använda det som ett gemensamt jordplan (alla krets skäl i samband med detta) 2. Ta ett annat koppar-PCB (få några billiga FR4) och skär den i tunna remsor där du kan använda dem som kraftledningar (på din frekvenser du bör inte oroa dig mycket) över markplanet (limma dem på toppen av din jordplan) 3. Om du är försiktig nog att du kan använda den här tekniken över 1GHz men om du går högt i frekvens du måste vara mer exakt med hjälp av remsorna som kraftledningar (thikness av dielektrisk bredden på remsorna etc.) Hälsningar Cross

Denna metod fungerar ganska bra där impedansen är låga, som i hög effekt förstärkare och liknande. Det är mycket svårare för saker som VCO där kapacitans plattan blir kritisk till simulering / genomförandefasen. Hälsningar CharlieTheTuttle

inte konstigt att jag inte gör RF.angle reflektioner intressant

Köp några små grunda tråg, vissa dubbelsidig 1 / 2 oz FR4 och några järnklorid. Gör en microstrip design, där du behöver Vias, använd ett 0,6 mm hål, skär några blyad motstånd benen, tryck dem genom och skär dem, löda dem och där har du det. Du en få lite stick på utveckling ark för att överföra din design på kretskortet. FR4 kan användas till långt över 5 GHz, men förlusterna är enorma. Rogers Corp göra massor av höga frequeny material för konstruktioner> 20Ghz om det behövs. Rogers 4003C kan användas från DC till 30GHZ och kan bearbetas på samma fassion som FR4. Jag vet att du kan designa RF PCB så här. för prototyper Jag använder en LPKF router ($ 20,000) men som ändå ger samma resultat som järnklorid metod om du är försiktig. Om någon säger att du inte kan göra detta de inte försöker tillräckligt hårt. Jag har använt detta att göra DRO är på> 10GHZ så slingrande fm <5 GHz är en bris. Du kan få mycket billigt pcb utförs professionellt för runt $ 50 för en euro-kort storlek på FR4. Rogers kommer att skicka ett prov om du ger dem försäljningen prata (fingerat företag) annars kommer de att skicka till ett uni eller högskola. gäller Bagster

Var uppmärksam om du använder olika PCB typer FR4 och Rogers har olika Er (Epsolon relativ) De elektriska längden (fas) kommer att bli annorlunda, det är inte viktigt i dessa frequensies men börjar bli viktigt i högre frequensies eller om du design för "ett kvartalet våglängd "eftersom det inte är samma längd om Er är inte samma sak. Du får PCB med ER i intervallet 3 till 10 och mycket speciell PCB utanför detta intervall. Hälsningar

wo Kao! Jag är väldigt trött för att svara på liknande topic.I inte jag som har erfarenhet av RF-prototyp, men jag läste någonstans att du vill hålla dig borta från skarpa vinklar i dina spår i Cu styrelser.

I förväg, använda VHDL för att extrahera kod från Protel PCB, sedan bygga CAD i Matlab, till syvende och sist det i HFSS eller andra verktyg elektromagnetiska.

Med sin unika precision är ProtoMat S100 särskilt lämplig för bearbetning mjuka och flexibla substrat med känsliga ytor.

Hallo evrybody, fånne jag så 2 veckor nyfiken för en källa till "mini-fästen", och fånne ut, att den gamla företaget "Wainwright Mini-Mount GmbH, ANDEX, Bayern" dont existerar-Jet över ett år ... Den goda visste telefonnumret är jet privat! :-( Dos evreybody över en källa för mini-fästen eller något similra produkter tack? Tnx på förhand! K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back