I2C Maximal kabellängd

C

Computerman29

Guest
Hej, jag designa en enhet som använder en PIC att blinka goggle monterade RGB LED med justerbar hastighet och ljusstyrka. Jag överväger att använda I2C eller SPI att driva lysdioderna från en I / O-expansionskort monteras också på glasögon. Är detta en livskraftig idé, eller finns det en maximal kabellängd för säker drift? Tack på förhand för din hjälp.

Hai jag kontrollerat mycket för detta har jag hittades från Philips detta. den maximala kabelkapacitansen är begränsad till 500pf en CAT5-kabel har kapacitans 17pf/feet ändå jag tycker det är möjligt att använda I2C i små distanskommunikation. gäller sön

Det finns en PLC maker i mitt land som anger en av dess utrustning kan ansluta till vissa sensorer upp till 1 km långt med sitt inbyggda I2C-kanal. Jag har ingen aning om hur detta kan uppnås. Låg frekvens?? Ric

I2C är data nivå du helt enkelt lägga buffertar att omarbeta signalnivåerna varje så ofta eller om du använder en förstärkare och en comparitior att omarbeta det till verkliga data när på avstånd .... I2C felkontroller så detta är inte ett problem det där, eller det är inte som digital-tv appart från denna koppartråd är ca 0,12 R per meter för en enda telefon Flockad kärnan så enkelt fungerar det med hjälp resistivitet av kabeln och dess längd mot körning spänningen så kan du beräkna utspänningen mot strömmen du behöver för att ändra din avlägsen enhet om dess mindre än vad du behöver bara använda en CMOS grind för att buffra den eller CMOS TTL de är mycket sensative hög impedans ingångar och behöver mikroampere byta dem mest Ofta pico förstärkare jag skulle använda en rf-bild om du har lite avstånd till gå eller om det är en stor sträcka använda nätet och en IP-stack styrenhet

Hej Det beror på din hastighet, leverera, dra upp motstånd, buss & last kapacitans. precis Serch nätet för USB-specifikationerna är det en fyllning från Philips med alla uppgifter du behöver Salam Hossam Alzomor www.ig.org

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back