Inaktivera tidsplan check i NC-Verilog

Y

ywguo

Guest
Hej,

Jag måste avaktivera timing kontrollera flera instanser för att driva post-layout simulation.Simulatorn är NC-Verilog.

Är det någon som vet hur man avaktiverar timing kolla (ställtiderna och hålltid) för endast flera fall i NC-Verilog?Tack
Yawei

 
Hej,
Kanske du vet det redan: ncelab har en notimingcheck - men det är en global switch - truns Av för alla instanser.

Om din oro är X-förökning på grund av timing brott (och inte kränkningen iself), prova att använda no_notifier flagg, igen globalt.

Exempelvis särskilda stuff några idéer:

1.Om du gillar denna no_notifier något sådant, är det ganska enkelt att skapa en TCL script för att tvinga anmälaren reg av varje FF instans (som du är intresserad) till 0.
2.Det finns en PLI att göra precisey vad du ville se:
http://www.project-veripage.com/notc.php

3.IIRC stöder NC ett uppdrag som heter $ disable_warning - att undertrycka varningar från enskilda fall, söka i deras manual.

HTH
Ajeetha
--
www.noveldv.com
Intresserad av expert PSL / SVA utbildning i Bangalore?
Besök www.noveldv.com / cvc.html

 
Hej aji_vlsi.Om vi avaktiverar tidpunkten kontroller, kommer det att göra tjänsten simuleringen mindre exakt?Vissa eda simuleringsverktyg, avrundade negativa timing kontroller för vissa fab.Är det tillåtet, låt säga för ,35 um?Det påverkar inte riktiga tidpunkten info?

Hur vi bekräfta eller säga, okej det kan vanvård?Om STA verktyg som PT kolla okej men efter simulering har meddelande som säger att inga negativa timing kontroller gjort.Och värdet os avrundas till noll?Så är det giltigt, efter simulering funktionskontroller alright.

Thx på förhand.

 
Hej,

WLS skrev:

Hej aji_vlsi.
Om vi avaktiverar tidpunkten kontroller, kommer det att göra tjänsten simuleringen mindre exakt?

 
Hej, Ajeetha,

Tack så mycket.Jag behöver verkligen förhindra X staten förökning.

Jag försöker alternativet-nonotifier för ncelab.Nu är det inte visat någon tidpunkt kränkning och X stat i vågform.Yawei

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top