inför problem i syntesen

P

Partha Mukherjee

Guest
samtidigt syntes av registerfilen enheten för ADSP 21020 Jag tyckte att syntesen äger exponentiell tid ... Jag försöker återfinns i vilken del den här röran uppstår och upptäcker att när du tar Registrera dig del tillsammans med REGISTER LÄS och Tri State BUFFER etc för syntes. Den Verilog-koden för skrivning del är följande:
Code:
 alltid @ (posedge clk) starta om (WR1) starta om (addr1_w <8) starta om (srrfl) alternate_regfile [addr1_w]

Posta en komplett modul som kan sammanställas och syntetiseras. Du skrev två liknande meddelanden, kanske av misstag. Du kan ta bort den andra.

Det är skillnad mellan den kod du har skrivit och beteckning du har gett! Accoding till ur beteckning reg [39:0] primary_regfile [03:00], / / ​​primär registerfil reg [39:0] alternate_regfile [03:00], / / ​​sekundär registerfilen ingång [39: 0] data_in1, ingång [ 03:00] addr1_w / / 4 bitars adress val ingång för att välja registrera nummer / / 0 till 15 för skrivning. shuld vara .... reg [39:0] primary_regfile [07:00], / / ​​primär registerfilen 8 platser Reg [39:0] alternate_regfile [07:00], / / ​​sekundär registerfilen 8 platser ingång [39: 0] data_in1, ingång [ 03:00] addr1_w / / 4 bitars adress val ingång för att välja registrera nummer / / 0 till 15 för skrivning. Jag tror inte att du behöver srrfh och srrfl flaggor .... Här är den korrigerade koden ... [Kod] alltid @ (posedge clk) starta om (WR1) starta om (addr1_w [3]) / / addr1_w = 8 till 15 alternate_regfile [addr1_w [02:00]]

alltid @ (posedge clk) starta om (WR1) starta om (addr1_w [3]) / / addr1_w = 8 till 15 alternate_regfile [addr1_w [02:00]]

Lägga till en kod som denna kommer att skapa en återkoppling väg i riktig hårdvara. Är detta återkopplingsväg skapar några problem? annars börjar alternate_regfile

Hur ska jag lägga till koden som bilaga för när jag vill bifoga ett budskap kommer "Extension v är inte tillåtet". Jag har försökt att fästa den wrining koden på en WordPad som. Rtf-fil men samma meddelande kommer som "Extension rtf är inte tillåtet". [Quote = echo47] Posta en komplett modul som kan sammanställas och syntetiseras. Du skrev två liknande meddelanden, kanske av misstag. Du kan ta bort den andra. [/Quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back