Ingång offset spänning för två steg opamp formgivning

J

joehwang

Guest
Hej, är detta en två-stegs opamp med Miller compasation lock och Vdd = 1.8V, Vss = 0V. Jag measureing ingående avses offset spänning (Vos) för denna op-amp. Jag fördomar DC = 0,9 V för både Vin + och Vin-och AC = 1 för Vin +. Sedan, när Vin = 0,9 V, den Vout = 0.912v, där både Vout och Vin är i övergången regionen (linjär region) som visas i bilagan. Så, Vos = 0.012v ~ ~ är det rätta?

[Quote = joehwang] Hej, är detta en två-stegs opamp med Miller compasation lock och Vdd = 1.8V, Vss = 0V. Jag measureing ingående avses offset spänning (Vos) för denna op-amp. Jag fördomar DC = 0,9 V för både Vin + och Vin-och AC = 1 för Vin +. Sedan, när Vin = 0,9 V, den Vout = 0.912v, där både Vout och Vin är i övergången regionen (linjär region) som visas i bilagan. Så, Vos = 0.012v ~ ~ är det riktigt [/quote] i själva verket 0.012V är utgången offset spänning och ingående offset spänning = 0.012/Av;? Min metod är att lägga till en DC spänningskälla mellan Vin + och Vin- och du kan ändra likspänning tills utspänningen opamp är 0,9 V, så spänningen matas offsetspänning. D

Tack! zhaoqin på ~ 1. Så med din metod, om jag ändrar Vin till Vut = 0,9 V när Vin = 0.91v, Vos = 0.01v. Stämmer det? 2. Så samma sätt om Vdd är 5 V och Vss = -5, med din metod, måste jag byta Vin till Vo = 0V, sedan om Vin = 0.12mv, Vos = 0.12mV. Stämmer det? 3. Slutsats: Vo = 0 är inte nödvändig i everycase när man definierar Vos (ingång). Det beror på Vdd och Vss. Stämmer det? Tack så mycket!

[Quote = joehwang] Tack! zhaoqin på ~ 1. Så med din metod, om jag ändrar Vin till Vut = 0,9 V när Vin = 0.91v, Vos = 0.01v. Stämmer det? 2. Så samma sätt om Vdd är 5 V och Vss = -5, med din metod, måste jag byta Vin till Vo = 0V, sedan om Vin = 0.12mv, Vos = 0.12mV. Stämmer det? 3. Slutsats: Vo = 0 är inte nödvändig i everycase när man definierar Vos (ingång). Det beror på Vdd och Vss. Stämmer det? ! Tack så mycket [/quote] 1.right 2.right 3.right: D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back