Jag vill utforma en SAR ADC kan någon ge några råd ~ ~ ~

C

chungming

Guest
Jag är inte bekant med SAR ADC
Kan somone att ge mig några råd
Min spec är DC till 1K Hz bandbredd om 12bits och låg strömförbrukning.
kan någon ge mig några råd
tack ~~~!!

Kości pamięci LPDDR4 trafiły już do masowej produkcji za sprawą firmy Samsung. Na razie są to układy o pojemności ośmiu gigabitów. Ich napięcie zasilania jest na poziomie 1,1 V, a transfer danych wynosi do 3200 MB/s. Jak informuje producent, układy LPDDR4 zadowolą się o 40 proc. mniszym poborem energii elektrycznej niż układy LPDDR3. Nowe kości pam...

Read more...

Prova Maxim webbplats för SAR ADCs.De har mycket bra information där.Följande är hyperlänken

http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/1080

Arkitektur använda kondensator array (avgift omfördelning).Ta hand om jämförelseperson
s resoltion och matchen av kondensator arry).den 12bit resolution är inte lätt.

En ,25 Lm 12-Bit SAR ADC papper.
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Jämförelseanläggningen använda två eller tre fas med kondensator par sedan ansluta spärr.första vinst inte hög använda doide ansluta lastning att minska nolinear fel.
Andra: överväga kondensator nolinear om u använda kondensator array (avgift omfördelning).

Jag håller med jerryzhao.

Böcker berätta för alla hur bra är kondensator array för avgiftskategori omfördelning.

Jag skulle vilja säga att låt oss vänta tills du försöker matcha metallager L x W i Candance Virtuoso och jämföra efter att du lagt till CMOS process fel (vanligen 10%) i mim kondensator och mäts läckaget makt på grund av parasiter kommer du att panick .

SAR mer än 8-bit, försöker att inte använda kondensator matris.
Använd motstånd-stege med lågt motstånd förhållandet.
Se Ken Martin's bok som talar om att på nytt ordna motstånd för att minska motstånd förhållandet.
På detta sätt kan du undvika att använda höga motstånd värden fortfarande reaonably bra matchning som erbjuder lägre läckström.

Om du vill, jag minns professor Boser och hans studenter från UC-Berkeley offentliggjort en rapport om Smart Dust SAR i tidningen halvledardetektorer Kretsar 2005 majDet är ett bra dokument att hänvisa.

Bäste Skyhigh, kan du berätta för mig tilte av SAR papper?

pfd001 skrev:

Bäste Skyhigh, kan du berätta för mig tilte av SAR papper?

Denna uppsats handlar om en 12Bit SAR ADC.Men det säger inte detaljerna i kondensator matris.bara för din information.
Jag tror att när design med hög upplösning SAR ADC bör vård de nolinear av kondensator.
Om någon har information om nolinear av kondensator array vänligen aktie.Tack.
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

kontrollera processen för att se mathing faktor mellan cellerna.annars kan du inte få 12 bitars precision.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back