Jord vs chassijord vs flytande jord

S

s.b.v.seshagiri

Guest
Hej, låt mig veta skillnaderna mellan jord och chassi jord, jord vs flytande jord. Väntar på svar. Hälsningar Seshagiri SBV

Tack så mycket. snälla hjälp mig om, är vad skillnaden mellan analog mark och Digital jord vad är skillnaden mellan analoga isolering och digital isolering. Väntar på svar. Hälsningar Seshagiri SBV

Analog marken är referenspunkt för analoga kretsar. Detta är också makten tillbaka punkten. Digital marken är referenspunkt för digitala kretsar. Detta är också makten tillbaka punkten. När problem uppstår är när marken är inte en sann ledare. Returkrets strömmar som flyter genom det orsaka spänning skillnader mellan olika fysiska punkter. När kretsar använder dessa olika punkter för deras krets mark, sina utgångar i förhållande till andra markpunkter är inte samma sak.

Tack så mycket, för att ge lösning för AGND och DGND skillnader. men jag förstod inte skillnaden mellan analoga isolering och digital isolering. Snälla hjälp mig om skillnaden mellan analoga isolering och digital isolering, med några exempel scheman som är relaterad till mikrokontroller gränssnitt med analoga och digitala kringutrustning. Väntar på svar Hälsningar Seshagiri SBV

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back